underhållning på högsta nivå

gomorron. min lediga dag idag, mycket skönt! som vanligt när jag är ledig har jag svårt att sova längre än till 8-9, om jag inte är bakis, då brukar det funka.

Jag är så jäkla trött på det här vädret! Kommer knappt ihåg senast jag såg solen. Regn, regn och regn. Så jäkla tråkigt!
Skönt att Julafton snart är över, efter jul blir det lixom bara lättare tycker jag. Då går det mot sommar igen, och man ser ljuset hehe.
Jag ska jobba hela julveckan. Det gör mig ingenting alls, julen är inte som den var när jag var yngre ändå så. Alla gamla jultraditioner är som bortblåsta. Så jag befinner mig på centralen from nu på södag tom annandagen, då avslutas julveckan med utgång, mycket roligt!
Vet inte vad jag ska göra på Julaftonskvällen bara, slutar lixom kl14. Jag har ju hela min släkt många många mil härifrån, Jag börjar tidigt på Juldagen, så jag kan inte åka bort heller. Och de flesta vänner åker bort eller har stora släktmiddagar.
Men jag anser iofs inte att det är en så viktig dag nuförtiden. Så det är lite som vilken annan onsdag som helst. Äta kebab och kolla någon film blir det nog. Det visar sig. Jag och missarna får äta nåt smaskigt :D

Jag som tycker jag tjatar så mycket om Tvserier, fick en fråga vad jag följer för något. Alltså, jag har svårt att följa serier på Tv, jobbar ganska oregelbundet, och försöker hålla mig ifrån "rutiner" hemma, mitt jobb är så mycket rutin så jag vill inte ha det så när jag är ledig och åker därifrån. Kollar därför inte mycket på tv om jag gör det överhuvudtaget, ibland går det en vecka utan att jag satt igång Tv:n ens. Är inte så som många andra, att Tv:n är på när man är hemma, även om man gör något annat. Går jag ut ur rummet, stänger jag av, vare sig det är Tv, Data, lampor eller liknande. Jag är uppväxt så. Dessutom är det ju bara bra! Spara el och så...
Men, jag har några favoritserier som jag kollar på. Jag har pratat om dom alla. Heroes, Gossip Girl, Mad Men och the Hills (som snart får en spin-off, the City :D). Dom följer jag verkligen. Och nu är jag ledsen för det var tydligen sista GG och även the Hills förra veckan. Iofs är det uppehåll på Mad men också, men har massa avsnitt kvar att kolla på så det är lugnt. Jag har perioder, med mycket, ibland gör jag inget annat, sen händer något och så kollar jag inte alls på något.
Jag väntar iaf nu på the City, den som sett the Hills vet att det kommer handla om Whitney, som får jobb hos Diane Von Furstenberg i N:Y och hennes liv där. Tror inte det kommer bli i närheten av vad the Hills är, men inte sämre för det. Folk runt mig undrar varför i helvete jag kollar på dom här MTV serierna, att det är totalt värdelöst och blablabla...  Jag har följt Lauren (the Hills) ända sen starten i Laguna Beach. Hon är inte en blåst idiotbrud. Hon har mål och hon tar sig dit, jag fascineras över att människor lever sånt liv som dom lever, med det sagt säger jag inte att jag själv skulle vilja ha det sådär. Det intresserar mig bara. Och jag hittar mycket musik där också. Dom är ju grymma på sånt. Sen säger jag inte att jag tycker att alla som figurerar i serien är smarta och intressanta, haha verkligen inte, sinnessjukt vilka idioter det finns, men till skillnad från andra som kanske skulle sluta kolla pga det, så tycker jag att det är mycket underhållande.

Nä nu ska jag ta tag i min dag.
Skriver senare, om inte annat om Cosmos veterinärbesök. Håll tummarna för mig och honom!

bajs bajs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0