I have a confession to make...

Kalla mig barnslig om ni vill...det skiter jag i.




Jag förstår inte riktigt varför jag är så besatt av My Little Pony. Jag hade kanske fattat om jag ville ha en massa när jag var liten, men aldrig fick någon. Men jag hade jättemånga! Och stall o saker.

Jag var väl inte direkt bortskämd när jag var liten, jag fick absolut inte allt jag ville ha och pekade på.
Men iochmed att min syster är så pass mycket äldre än jag (7 år äldre) så blev jag lite som ensambarn, min syster flyttade ganska tidigt och så. Så jag fick en hel del grejer på födelsedagar och i julkappar. Min absoluta favoritleksak, både då och nu när jag tänker tillbaka, är My Little Pony. Det kanske redan då var för den där fantastiskt fina regnbågen hehe. Dom är ju så fina!
Jag har fortfarande kvar alla mina söta Ponies. Jag sa till min mamma när hon skulle slänga massa gammalt skit, att du får slänga eller sälja vad du vill, jag skiter i Barbie och liknande, men rör du mina favoritleksaker, då blir jag tokig. Så hon sparade dom. Jag är lyckligast i världen för det idag.
Hade under ett tag dom i min bokhylla, då menar jag nu alltså, inte när jag var liten. Jag hade även en period för typ 3-4 år sen när jag var på många loppmarknader och letade efter vissa Ponies ifrån 80-talet, och köpte dom. Har även under perioder köpt dom "nya"  dom är ju inte lika fina som dom från 80-talet, men Hey, dom är ju trots allt My Little Ponies...Dom är så vackra!
Min favorit var "Surprise" hon var vit, med neongul man och svans, och hon har vingar också. Helt fantastiskt vacker!




Kolla va söta dom är! hur kan man inte älska dom? dom här små sötingarna har jag!

Jag vill resa tillbaka till typ 1986-1987. Och leva i My Little Pony världen igen.
Sånt är ju okej när man är liten.
Inte när man fyller 30 om mindre än ett år...men vafan,  det bjuder jag på.   

Kan man vara kär i leksaker? isåfall är jag kär i mina My Little Ponies.

http://www.youtube.com/watch?v=SOZLoWu4BHM&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0