moral? ja tack

Jamen hallå. Några dagar har passerat och inte mycket har hänt.
Jag har iallafall fått blekta slingor i mitt hår. Mycket nöjd. Bara det att håret blir ju förjävligt efter man blekt slingor! Så jävla risigt lixom. Måste ju dränka det i balsam för att det inte ska bli ett enda stort fågelbo typ. Och jag hatar att borsta mitt hår överhuvudtaget. Jag gör det typ aldrig. Det gör ont. Usch. Det är tråkigt också. Så ska jag bli klippt på lördag också! wiiiieee! Inte mycket dock, har bestämt mig för att spara ut mitt hår igen. Jag hade min period med kort hår nu under våren och sommaren.

Träffade Bullen & Giraffen idag. Det var mycket roligt. Vi hängde på donken som 3 fjortisar gör ungefär, haha. Sen ville jag göra något roligt. Typ dricka alkohol och bli full, men jag har tydligen pensionärer till kompisar så dom åkte hem och sov! Inte någon annan hittade jag heller som ville hitta på något skoj. Faan också. Så jag blev tvungen att åka hem, och nu sitter jag alltså här. Ska nog gå och sova snart jag med...shit igår somnade jag klockan sex typ, och vaknade klockan sex imorse, inte dåligt! Men är lika trött ändå.
Rolig dag på jobbet idag igen. Jag älskar mina kära arbetskamrater. Ni är så roliga! Ser faktiskt fram emot att jobba på söndag igen, Gsus, jag vet, jag håller på att bli totally crazy tror jag...

Nu till en annan sak. Jag börjar seriöst fundera över min moral. I vissa lägen har jag typ för lite moral, medan i andra lägen har jag sjukt mycket moral. Och det känns som min moral prioriterar helt fel saker ibland? virrigt nu. Jag måste sluta bry mig så mycket om vad andra människor gör och inte gör. Inte för att jag bryr mig så mycket egentligen. Är bara nyfiken. Men det är inte bara en fördel tyvärr, utan även en stor nackdel, ibland.
Nä jag har bestämt mig, jag ska bli känslokall, egoistisk och en riktig jävla subba. "som att du inte redan är det?" tänker nog en hel del. Men vänta ni, så ska ni få se på Subba...It ain't over ´til the fat lady sings som det heter...

Förresten, det har visst hänt en del saker. Jag hade ett långt samtal häromdagen, är oerhört lättad efter det. Känns som en tung sten är borta. De senaste dagarna har varit så mycket lättare. Jag behövde tid. Kanske inte så lång tid egentligen, trots allt. Men nu känns det som jag har tagit den tid jag behöver. Jag hoppas det. Jag hoppas det bara går framåt nu. Jag vill det. Jag tänker följa mitt hjärta, jag tror på det. Kämpar ganska mycket för tillfället med om jag ska hålla fast vid principer eller inte. I det här fallet så känns det bara löjligt. Det finns nog en hel del människor som tycker jag är helt jävla fucked up som tar det här steget, men tyck det då. Jag har de senaste dagarna fått höra att jag är stark, som står fast vid vad jag tycker och tänker. Och det är jag. En del av mitt liv under en period, en stor del av mitt liv trots allt, kan jag inte bara låta försvinna. Jag har med lite tid insett det. Hur mycket jag än vill att det inte ska vara så, men nu är det så.
Go ahead, judge me if you want to...dom som inte står vid min sida av mina beslut, respekterar mig inte.
Du betyder massor för mig. Jag kan inte säga något annat.



sometimes we fall in love.
sometimes for real, other times with illusions. sometimes we fall in love with the idea of being in love. and then other times we think we fall in love, but reality is - we don't, we just want to or perhaps even wish to.

someone once told me that just because you once met someone really special doesn't mean you won't ever meet someone that special again - which, in all honesty, is quite true.

all that said. feelings are treacherous. they betray you and they wear you down. make you feel broken and lost. so i shield myself the best i can. rarely let anyone close. they think they're close, but they don't really know. think they got me all figured out. "oh, i will heal you," they tell themselves. but no, they won't. they can't, because i cannot be healed i feel.

but then there are the few ones who crawl in under your skin when you least expect it. the ones you cannot turn from or even blink away from. and when they catch you, life as you know it... is over.

it's over.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0