några kg hit eller dit

Så sjukt sugen på något gott att äta. Ostbågar tex! Jag som var beroende av dom jävlarna för ett tag sedan, nu har jag inte ätit det på jättelänge. Kommer inte ens ihåg sist. Ja på nån fest säkert, men jag som brukade trycka i mig en påse minst 4 kvällar i veckan! Stört. Äter inget godis alls längre, eller snax. Å andra sidan lever jag på skitmat, så blir det när man jobbar med snabbmat, smörgåsar, sallader och dylikt. Mina måltider på jobbet brukar bestå av: kanske nån macka till frukost, men kaffe iallafall, typ3 pizzaslices, pommes med guacamole (mmm) detta kan eventuellt varieras med hamburgare eller typ tunnbrödsrulle. Bra mat eller hur? tur jag inte sitter stilla på ett kontor hela dagarna, skulle väga typ 150 kg isåfall. Grejen är att jag bryr mig inte om min vikt speciellt mycket, jag vet iochförsig att jag har ganska "tur" som inte är större än vad jag är, med tanke på vad jag äter och att jag inte rör mig (förutom på jobbet). Jag mår inte bra om jag inte får äta vad jag vill! Då skulle jag bli helt knäckt tror jag. Kollade lite på "du är vad du äter" ikväll, fy fan vad äckligt det är att få se all mat man ätit under en vecka på ett bord sådär. Man vill ju bara gå och spy i ett hörn ju. Alltså jag tycker det är ganska överskattat med dieter och liknande. Men som sagt, hade jag vägt 150 kg och mått dåligt hade jag nog inte tyckt så antar jag.
Jag lyckades faktiskt för ett antal år sedan gå ner ca 20kg, trots att jag levde på endast Burger King och Max typ. Det ni. Jag vägde alltså lite över 80 kg. Detta var för typ 8-9 år sen. Jag hade haft ett förhållande i 2 år. Inte gjort ett skit! bara typ hängt runt och inte rört mig. Så tog det slut, jag började jobba och allt rasade av mig. Eller inte allt, innan var jag för liten och tanig. Men det mesta.
Hursomhelst, det jag ville typ med det hela (fan vad jag babblar) är att jag är ändå nöjd med mig själv, trots några kilos övervikt. Jag orkar verkligen inte bry mig, visst finns det dagar jag kan tycka att det finns lite väl mycket att ta i, men då blir jag bara arg på mig själv för att jag är en tönt. Orka vara tråkig och bara tjata om att äta rätt och inte vad man vill, suck...sånt blir jag bara less på. Jag älskar att äta sånt jag tycker är gott helt enkelt, och har inte en tanke på att lägga av med det.

Nu tillbaka till min chokladboll och gammal nostalgi musik. Vad faan skulle jag göra utan musik? antagligen dö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0