barnkalas

Söndagen var en mycket bra dag. Längesen jag hade en sån trevlig söndag.
Först ut var ett av flera 30årskalas detta år...
Närmare bestämt Sara's. Hon bjöd in några vänner till hennes underbara lägenhet på Bondegatan, som jag är satans avundsjuk på, men jag hade iallafall turen att få låna den en vecka förra året.
När jag klev in så fick jag en överraskning, en "gammal" vän jag inte sett på...jadu...typ 4 år iallafall. En tjej som var en av mina bästa vänner under lång tid, vi har känt varandra sedan lekis. Det var väldigt skoj att träffa henne igen. Ännu en av mina "gamla" bästa vänner var där.
Jag kastas omedelbart tillbaka till stället jag kommer ifrån, den lilla skitstaden, som jag är glad att slippa nu. Men i detta fall är det BRA minnen jag kommer ihåg. Vi var ett gäng tjejer som bodde i samma område, som alltid umgicks.
Alla kvällar i Nilssons källare, med "Melrose Place", "Beverly Hills" och andra serier som gick där i mitten av 90talet. Alla kvällar på "Folkan", i stadsparken och några år senare "Buddys" och "Prinsan". Alla fester, tältningar, tjuvrökningar vid kiosken, bakom "tobak". Åh... och "Kungen" helt fantastiskt.
Fast ändå så ville vi bara bort därifrån, och så blev det. Det finns EN av mina gamla vänenr som bor kvar, fast vi slutade iofs umgås i ettan på gymnasiet ungefär. Resten av gänget, ganska många, bor inte där längre, Vi är typ 6 stycken som hamnat i Stockholm, efter stopp i Uppsala, Nottingham, Grenoble och några andra städer i världen.
2 av oss bor numera i Dublin och England (kommer inte ihåg vad stället heter).
Det är väldigt sällan vi alla träffas nuförtiden, jättesynd.
MIn syster som är 7 år äldre än jag, och hennes kompisar, är jätteduktiga på att träffas. Dom träffas minst 2 gånger om året. Fattar inte hur dom lyckas få ihop det. Jag önskar vi också kunde göra så. Men men... alla har ju nya liv.

Iallafall, kalaset bjöd på Blueberry Pancakes, med sirap och sånt. Till förrätt, sallad och efterrätt fick vi Jelly Bellies haha. Sara har precis firat sin födelsedag i USA, varav detta amerikanska tema. Dricka till maten var, små påsar i olika färger med pulver i. Olika smaker såklart. man blandar med vatten (eller sprit) och så smakar det citron, hallon och något mer. Haha det såg ut som ett barnkalas! hon hade dukat jättefint, lite ledsen att jag inte tog kort, men det var iallafall gröna tallrikar, färgade drinkar, godis i alla möjliga färger och smaker. Saras 2 "nyare" vänner var också där, väldigt roliga tjejer som berättade massa konstiga roliga historier och jag skrattade massor. Det var en sån kul tillställning!

Senare träffade jag Cattis och gick runt hela Söder, i 2 timmar tror jag. Snackade en massa och drack kaffe. Så skönt!
Blev ínbjuden till hennes och Julias nya lägenhet, och fick tacos där. Mycket gott.

Det var en helt fantastiskt skön söndag! Fler såna borde man ha, definitvit.

Igår satt jag, B. och en "kollega" från jobbet på en uteservering och drack lite och snackade skit, sen blev det jättekallt!! Åkte hem, huttrandes... somnade i princip på en gång.

Idag har jag såklart jobbat, det var en skön dag på jobbet, faktiskt en del att göra så dagen gick ganska snabbt. Släpade hem en 10kilos kattsandspåse hem sen....Aj.

En äcklig kille sprang ikapp mig i en tunnel i Skärholmens tunnelbana, och sa typ "hey, how are you? where do you live?"  han kom jättenära och det var fan obehagligt! Jag var kort och otrevlig och när jag sa att jag skulle hem till familjen så vände han. Fy faan. Läskiga människor finns det. Var lite skakis sen, tänk om det varit utomhus och ingen i närheten, vem vet vad som hänt då. Usch.

Nu ska jag sova. Ingen lust med nåt annat. Jo förresten, en sak, men det blir inte idag så...då går jag och lägger mig istället.

Sov gott alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0