without you by my side there's no me

För ett gäng år sedan, typ 2004 tror jag, jobbade jag med en tjej som hade bränt en skiva som vi alltid lyssnade på på jobbet. Där fanns en låt som både hon och jag körde jämt. Hon var bekant med en kille i det bandet och hade på så vis fått tag i låten. Jag försökte hitta nån skiva med gruppen då, förgäves. Sedan glömdes det där bandet bort liksom, ibland har jag kommit på dom och kollat upp, men inte hittat.
NU minsann, gick det. Både på Spotify och på PB, äntligen. Tyvärr missade jag konserten med dom precis innan Pride av olika anledningar.
Gruppen jag snackar om är såklart Hoffmaestro. Fantastiska.
"I'm not leaving now" och sen helt galet bra "Highway Man"  jag får rysningar av dessa låtar. Jag hittar liksom inte ord för mina känslor.
Kolla in denna : http://www.youtube.com/watch?v=xftXg7hf0O4
Jag är faan kär i dom där killarna alltså. "highway man" går på repeat hos mig idag.
Love it, love it, love it.


För övrigt: ja, jag har till slut efter många om och men "skaffat" Spotify. Jag veet att jag sagt att det inte kommer hända typ, men vafan inte visste väl jag att det skulle bli olagligt att ladda hem musik...  hade inte lagen kommit hade jag inte fixat det, Så jävla fantastiskt är det inte, mest en massa tributeskitmusik tycker jag, men men.
Det känns iallafall inte tiptop att jag till slut kröp till korset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0