take it all, or leave me alone

För en vecka sen idag klev jag av tuben här hemma vid typ 21tiden. Utanför på vägen var det jättemycket folk och polisbilar och en buss stod mitt i vägen. Jag gick inte fram och kollade vad det var exakt som hänt.
Varje kväll jag sen dess klivit av tuben här, har det varit en massa människor, en massa marschaller och ännu fler ljus, tillochmed eldar därutanför. Jag började ju så smått fundera vad som hänt.
Igår fick jag lokala tidningen i brevlådan där det stod att en man i 20års åldern blivit påkörd av en buss och avlidit direkt nästan.
Idag när jag gick av vid ungefär samma tid, var det säkert 200 pers eller fler därute, Ännu fler ljus och marschaller än vad det varit hittills. Jag hade lust att gå ut dit och vara med dom, men mina påsar och väskor och toanödighet hindrade mig.
Nu i skrivande stund, skjuts det fyrverkerier ifrån platsen där det hände. Massor.

Alltså, jag bor i en förort där det inte bor speciellt många svenskar. Jag tvivlar på att det skulle gå till såhär om jag bodde nånstans där de flesta var svenska.
De här människorna har suttit där varje kväll nu i en vecka, och hedrat den här killen som av någon anledning krockade och gick bort. Jag tycker det är helt fantastiskt, och jag skäms lite för att vara svensk och inte göra såna här saker.
Jag hade velat ta ett foto och lagt upp här så skulle ni få se hur fint det var ikväll, men kände mig helt mongo om jag skulle gå dit och fota, respektlös liksom. Så jag lät bli.
Men det är fint tycker jag, att göra såhär, vad det än var som hände där förra torsdagen.


Idag har varit en ok dag på jobbet, lider fortfarande lite av mitt illamående, men men, jag överlever.
Imorgon ska jag tvätta klockan 7 vilket jag nu ångrar fruktansvärt, jag behöver den där sovmorgonen. Å andra sidan är jag ledig i 3 dagar sen. Underbart.

På lördag åker jag på årets fest :) ser fram emot det, ska ta med kameran och försöka ta en massa foton, men jag vet av erfarenhet att jag är värdelös, så vi får se hur det blir med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0