TB

Dagen började helt fantastiskt med att tuben hade fuckat upp på något sätt. Kom till Mariatorget men fick sedan ta ersättningsbuss därifrån. Säkert hundra miljoner människor stod och väntade på bussarna som aldrig dök upp såklart, så jag promenerade till jobbet därifrån.
Stressig dag som fan på jobbet, men kära B jobbade ju idag igen, det lättade upp stämningen lite.

Imorse stod det i både City och Metro om "True Blood", succéserien från Alan Ball. Jag har inte sett ett enda avsnitt ännu. Alla säger och skriver att den är helt fantastisk, men jag är ledsen, bara artiklarna jag läste imorse om den fick mig att må så illa så jag höll seriöst på att spy. Jag klarar verkligen inte av blod, det gör mig sjukt illamående. Vampyrer gör mig om möjligt ännu mer illamående. jag kommer helt enkelt inte att kunna se denna tydligen underbara serie, om jag inte vill spendera en kväll med att krama toaletten.
Lite synd kan man tycka kanske, men så ligger det till.

Denna bild får mig också att vilja kräkas...

Nu blir det hårt jobb hela veckan, avslutar med ett kvällspass på fredag. Lördag blir det kräftskiva för hela slanten i Vaxholm. Ska bli mycket skoj. Jag har aldrig satt min fot i Stockholms skärgård (tror jag) men jag har hört att det ska vara väldigt trevligt, vi får väl se. Där blir det antagligen tältning med bästa B. om jag hittar en sovsäck, för en sådan äger jag inte, eller jo, men den är typ 20 år gammal och befinner sig i min hemstad, och dit åker jag knappast innan lördag. Någon som har en att låna ut kanske?

Jag ska tamejfan gå och lägga mig nu, sjukligt trött och har en intressant dag framför mig imorgon.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Elli

Jo KP, klart du ska kolla på den! Riktigt bra serie. Min största fobi är blod, det är seriöst det äckligaste jag vet, men så farlig är inte serien, var ett par scener i första säsongen som var skabbiga, annars gick det bra! Så kolla och njut!

2009-08-25 @ 10:37:24
URL: http://elloo.blogg.se/
Postat av: CathyP

Nej Elli, jag kommer inte att se denna serie. Jag mår tillräckligt illa som det är redan.

Jag håller mig till "Heroes" och "Mad Men"

2009-08-25 @ 22:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0