strafftid

Min cykel är trasig, eller trasig är en överdrift. Det finns typ ingen luft i bakdäcket, och nej, så jävla puckad är jag inte så jag tror att den är trasig för det "men vafan pumpa den då" tänker ni väl. Jag kan tala om att det har jag försökt med, i 40 minuter häromdagen, utan imponerande resultat. Och jag har faktiskt pumpat den förut utan problem, men denna gång är något fel. Jag vet inte om det är däcket eller pumpen.
RIngde min pappa när jag inte lyckades få i luft i däcket, det lät ungefär såhär:

jag: det är punka på min cykel
han: va? nej det tror jag inte, vadådå?
jag: försökt pumpa i typ 40 min nu, men inget händer
han: ok, men är däcket helt platt?
jag: näe
han: då tror jag inte att du har punka. Då är det nog pumpen kanske. Hur är det med det andra däcket då?
jag: jaha. Jo, alltså det är lite mer luft i det iallafall, men det händer typ inget när jag pumpar det heller.
han: ja men det verkar ju högst osannolikt att du ska ha punka på båda däcken helt plötsligt. Ta dig till en mack och försök pumpa där.

Det samtalet gav ju inte speciellt mycket. Nu är jag skitförbannad för det fanns en mack anska när amig förut, men det har dom bommat igan! Där brukade jag pumpa. Nu får jag gå aslångt till närmsta mack. Och jag vill ju cykla iväg och sola. jag är så jävla sur på det här så jag går faan sönder snart.

Jag kan tänka mig att jag är typ lika sur som busschaffisen vi åkte med igår.
Nu ska ni få höra nåt bisarrt.
Vi hoppade på bussen till beachen igår, samtidigt som vi går på, kliver en kille på med sina 2 barn, ett i vagn, och ett till som var typ 6-7 eller nåt, dom går på längst bak. Då ställer sig busschaffisen upp och skriker :har du någon biljett till honom?! och syftar på det större barnet. Redan där började vi tycka att han var lite väl snål.
Vi åker iväg, det är ca 130 grader varmt på bussen, men det är inte så långt vi ska åka så...
En hållplats en bit innan "vår" stannar vi, och på kliver en familj med kanske 5-6 barn, efter ett tag inser vi att vi bara står stilla och kollar framåt, då är familjen på väg av bussen igen, (vi har alltså inte rört oss med bussen alls från det att dom klev på) det visar sig att dom inte har tillräckligt med biljetter för alla barn... 
En barmhärtig man reser sig och går fram till busschaffisen och ber honom stämpla på hans remsa för det som fattas, efter han stämplat så svär den här snälla mannen åt chaffisen och kallar honom snål och andra mindre snälla ord... 
stänger busschaffisen av bussen och stänger dörrarna!!! Vi står alltså stilla med stängda dörrar, ingen AC och 130grader varmt typ, mitt i solen. Denna man som hjälpte familjen är nu riktigt förbannad och frågar, skrikande, busschaffisen om han försöker kväva oss allihopa? 
Chauffören svarar: ni har strafftid på 5 minuter, jag tänker inte köra, det är ert straff.
Ny policy hos SL?

Sen hade vi iallafall en helt fantastisk dag på stranden, badade flera gånger. Åt gott, snackade skit och solade. Tänk om man kunde få ha det så varje dag?
Ska sola idag också. Får väl se om jag åker buss eller fixar cykeln på nåt sätt.
LESS är jag. Så jävla less.

Kommentarer
Postat av: Elli

HAHAHA, alltså, SL. Vissa undrar man ju fan vad det är för fel på. KP, du skulle ha gått fram med din gädd-jagare och tryckt i en spik i gubben!

2009-08-12 @ 16:00:22
URL: http://elloo.blogg.se/
Postat av: braaaaaaaaanting

om du har en gammal cykel kan det var ventilgummina som torkat :P annars kan det helt enkelt vara så att du har bilventiler på cyklen, och nu tänker du, Bilventiler på cykeldäck? tro mig, det är vanligt, köpte en ny cykel i våras med bilventiler! Så testa tryckluften för bilar på macken!

2009-08-22 @ 18:11:12
Postat av: Anonym

det ÄR bilventiler på min cykel. det visste jag redan men tack för informationen ändå :P

2009-08-22 @ 23:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0