everybody needs a hobby

Vaknade och gick ut på balkongen imorse, kommer ut och det stinker brandrök. Försöker kolla om jag ser någon rök men icke, då hör jag hur det "sprakar" uppifrån. Får panik och ringer 112. Pratar med henne och vi kommer överens om att jag ska gå och knacka på lägenheten ovanpå mig medan hon är kvar i luren.
Mannen öppnar men förstår inte ett smack av vad jag menar. Jag försöker få fram att det måste brinna någonstans för på min balkong luktar det massor "fire, balkongen" då fattar han, smäller igen dörren i ansiktet på mig. Jag hör hur han häller typ en hink med vatten på elden, för det "pyser" sådär som det gör när man släcker eldar. Han kommer tillbaka och säger "oj, cigarett, förlåt, nu är det slut" och stänger dörren i mitt ansikte.
Jag avslutar samtalet med 112 och går in i min lägenhet och ut på min balkong, som nu dryper av vatten, allt vatten han hällde har ju nu hamnat på min balkong...  Det var faan droppen, jag ringer störningsjouren och berättar allt, en mindre intelligent tjej sitter på störningsjouren och fattar inte att händelsen nyss inträffat, till slut fattar hon och säger att hon ska skicka folk dit.
Grejen är att dessa grannar har varit ett problem sen dag ett. Dom lever om jämt, dom dammsuger kl 2 på natten, dom häller ut något ifrån fönstrena, piskar mattor och jag vet inte allt dom håller på med. Nu får det faan räcka alltså. Jag hoppas för guds skull något mer inträffar snart så dom blir vräkta. Jag vet att fler i min trappa har klagat på dom också. Idioter till människor det kan finnas. Grejen är ju också, hur fasen kunde han låta bli att känna lukten? dom var i köket, det hörde jag för dom bankade och höll på, dom borde väl ha sett elden? eller var det medvetet? försökte han bränna upp hela huset med flit kanske? Mongon. Nu vågar jag ju aldrig åka hemifrån igen typ...

Förutom denna lilla incident så är det en fantastisk söndag. Ligger i soffan, ska snart äta tacosallad.
Har precis sett det sista Heroes-avsnittet för nu, tragiskt. Får vänta ett bra tag antar jag innan det kommer nya, eller så går det fort förhoppningsvis.
Den här säsongen var grym. Avsnitt 20 och 21 är så sjukt jävla bra. Självklart så drömde jag hysteriska mardrömmar om Sylar inatt, vaknade helt svettig och kippade efter andan flera gånger. Jag fattar inte att jag är så känslig och drömmer mardrömmar så lätt. Men det är det fan värt iallafall. Sylar är så fantastisk, han droppar så många klockrena kommentarer. Het är han också, shit jag kommer ihåg i första säsongen tyckte jag han var sjukt läskig och kunde inte titta på honom. Nu är det tvärtom, jag väntar hela tiden på att han ska dyka upp, fast läskig är han fortfarande, men nu är han rolig också. Så har ju min favorit Ali Larter varit med rätt mycket i denna säsong, perfekt. Ska börja om från början med hela serien nu. Världens bästa.

Jag har annars lyssnat på "Highway Man" säkert 7 gånger idag redan, och den är fortfarande lika underbar. Det där klippet jag länkade till i förra inlägget, satan i gatan vad sjukt skillade dom är! Såna förbannat bra röster. mycket kärlek i det där klippet så jag sitter bara och ler igenom hela.

Nu ska jag fixa tacosallad och fortsätta min TV-helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0