Back in business

Jag är tillbaka, i älskade Stockholm igen. Typ en och en halv vecka blev jag borta. Fast jag hade faktiskt kunnat vara kvar ett tag till känner jag, men mor och far ville skjutsa hem mig så så fick det bli.

Den mesta tiden har spenderats i stugan, utan data och mobil. Så skönt. Tyvärr var ju vädret inte det bästa så någe solning blev inte av.

Åkte några dagar till viken också, och till Gävle en kväll och hängde med en kille jag känt sen jag var typ 5år insåg jag, herregud, 25 år har vi känt varann, gått på lekis och sen från 1an till 9an. Bott grannar i omgångar, och sen hängt en hel del, framför allt i gymnasiet. Det var skoj att ses igen.

Var även hos min syster en kväll och fick massa gott att äta och dricka. Med hennes kompis sen många år och dennes kille och barn, min syrra är 7 år äldre än jag, syrrans kille är 8 år äldre, satt och lyssnade på 80tals musik hela kvällen, mest hårdrock. Europe, Metallica, Mötley Crue, Bon jovi osv, ni vet alla dom som var stora på 80talet. Ja det var iaf en riktigt skoj kväll.

En dag var jag med min Titti, Buster, moster och äldsta kusinen (Tittis storebror) honom har jag inte träffat på typ 5 år, vi umgicks jämt tom vi var typ 15, efter det, varje högitd och helg typ. Nu bor han en bit upp i landet med tjej och 2 små barn, så vi har ingen kontakt...  men det var hurkulsomhelst att ses igen. Hans barn Alex och Amanda var också med den här dagen. Vi var först hos moster och gick sedan ner till stadsparken och lekte i en lekpark, sen gick vi en sväng till vår mormor, som är sängliggandes och väldigt sjuk, även fast hon var lite piggare nu tydligen mot för den sista tiden. Så liten har hon blivit, och sitter i rullstol. Det var skönt att träffa henne iallafall.
Efter det gick vi hem, Amanda och hennes pappa följde med till mina föräldrar för att se på mina katter. Amanda är 5 år och blev väldigt förtjust i Cosmos och Bagheera. Senare på kvällen gick jag över till min moster och var där med alla ungarna. Det blev så sent och jag ville inte gå hem själv så jag delade soffa med min storkusin, som på den gamla goda tiden :) Vaknade på natten av Buster som var ledsen, vi sov där allihop. På morgonen käkade vi frukost och jag drog hem efter nån timme.
Var helt slut hela dagen, barn tar all energi ifrån mig.
Buster är typ den sötaste unge jag sett nånsin, så gullig!! Äntligen fick jag träffa min älskade Titti också. Den här dagen med dom allihop var en av dom bästa.
Cosmos och Bagheera blev totalt livrädda för Buster, haha det var så kul, Buster skrek och dom gömde sig, låg och tryckte under sängen, till slut vågade sig Bagheera fram och nosade på honom, men var skeptisk ända till dom åkte hem.

Annars har det slappats på högsta nivå i stugan. Sovit, grillat, ätit och bara varit. Bagheera gilade kattburen, han låg och kollade på allt som surrade och flög runt honom. Provade att gå med honom i kokppel, men han fick CPryck och då fick jag panik och tog in honom (Siroco fick såna ryck förra året, han hoppade till och selen gick upp helt och han var på väg att smita) Cosmos däremot promenerade gärna i koppel som vanligt, inga problem därinte, däremot i buren fattade han ingenting, efter typ 5 min därinne hoppade han mot nätet och blev helkonstig, så där var han inte fler gånger.

Ja, det var en uppdatering om resan. Nu lite bilder:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0