Jordgubbar och grädde

Tjao.
Idag vaknade jag vid 9, gick upp och fixade lite mat och annat och drog till stranden. Inte så bra dag imorse, hade mer ont i ryggen igen, men sitta i en solstol går finfint. Shit jag trodde jag skulle dö där ett tag av värmeslag, Badade typ 6 gånger idag.
Skyndade mig hem sedan, hann precis duscha och diska lite så kom mamma och pappa förbi med jordgubbar och vattenmelon. Vi åt 2 Liter jordgubbar och sen åkte dom hem.


Nu sitter jag och funderar på vad jag ska äta till middag? Jag har följande alternativ:

1. Köpa en kebabrulle nere vid centrum.
2. Cykla till Ica Maxi och handla massa och göra något smaskigt, typ tzatziki och något till.
3. Ta tuben till Skärholmen och handla där, göra något gott hemma sen.

Jag borde åka och handla, för om jag ska till stranden imorrn så har jag inget hemma att ta med mig, förutom en hel vattenmelon.
Men orkar jag? Måste diska också om jag ska laga något hemma.
Det mest lockande alternativet är ju att diska, sen köpa en kebabrulle. Så kan jag åka och handla imorgon bitti, tidigt. Jag vaknar ändå vid 8 för det är så varmt.
Så gör jag helt enkelt.

Nu jävlar har jag en solbränna så det heter duga! Överkroppen är helt ok, benen är som vanligt inte så himla solbrända, det tar ett tag att få bruna ben... Ryggen är bäst. Armarna också. Jag är mycket nöjd. Hoppas hoppas att det är fint på förmiddagen imorrn iallafall, så hinner jag bygga lite till.

Ska städa balkongen ikväll, började lite igår kväll redan. Katterna behöver få vara där på mornarna och kvällarna, lite kyla för dom. Men nu är det så äckligt på balkongen så jag kan inte låta dom kliva runt där. Ska sopa och dammsuga och slänga skräp, så blire fint.

Nä jag går väl och diskar lite då. Börjar blir riktigt hungrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0