sysslolös

Igår var jag så sjukt effektiv hela dagen. Jag började med att tvätta kl 07.00, tvättade åtta maskiner.
Under tiden jag väntade på tvätten så körde jag igång mitt projekt jag skulle gjort för längelängesen... putsa fönster.

Jag har bott i min lägenhet i 4 år men har aldrig putsat mina fönster, ja jag vet jag är värdelös, men iallafall så tog jag tag i det igår. Sedan Bagheera flyttat in så har det liksom urartat, hans blöta tassar har ju gjort en hel del avtryck kan man säga...så även på mina fönster.
Sagt och gjort, körde alla fönster, in och utsida. jag har även två glasdörrar som fick sig en omgång, och badrumsspegeln också. Nu ser jag helt plötsligt ut! mycket trevligt.
Dessvärre har den där galna katten redan satt sina tassar på sovrumsfönstret såg jag nyss....Grrr.

När jag drar igång såna här grejer som "storstädning" så finns det nästan ingen hejd på mig, då blir jag sjukligt pedantisk. Tänkte att jag skulle rensa min garderob med skor i, och ta alla vinterskor, lägga dom i en sån där påse med dragkedja. och ställa ut i förrådet. Det gjorde jag, men då tänkte jag vafan nu kan jag lika gärna köra alla garderober.
I min lägenhet finns 7 garderober och ett städskåp. Jag är väl medveten om att jag kommit hem efter att ha köpt något, slängt in lite påsar och kartonger i en garderob och sen bara låtit det vara så. Men fy faaan! mycket skit jag hittade! Gamla kartonger i oändlighet, påsar i miljoner, väskor i miljoner, gamla bruksanvisningar, förpackningar och skit bara.

Jag har ju en massa leksaker, mina gamla My Little Ponies, fabler, skogsfamiljer och Barbies. De har legat utspridda i typ 70 påsar i alla garderober, nu sorterade jag dom och proppade in allt i samma.

Städskåpet/medicinskåpet ska vi inte ens prata om, haha varför har jag så mycket spikar och skruvar?
Jaja, jag är så nöjd med resultatet, nu är det så organiserat och jag vet vad jag har därinne.

Innerst inne i mig bor en pedant, faktiskt. Bara att den går i ide under långa perioder men vaknar till liv ibland, och då jävlar.


Detta är det jag slängde, eller jag hade faktiskt slängt massa innan jag tog denna bild.

Köpte nya sängkläder häromdagen som jag tvättade och fixade till sängen med igår. Bestämt mig för att köpa massa nya sängkläder och slänga i princip det jag har. Ut med det gamla och in med det nya heter det ju.

Jag tror jag bara ska köpa grönt och vitt till sovrummet. Jag älskar det. Mina tapeter är gröna, min matta är grön/vit. Lite färg måste jag ha, men inte så mycket som jag hittills haft, ska tona ner lite. Sov helt lovely inatt.

Katterna hade förstås väldigt roligt under tiden jag städade, dom älskar mina garderober, men får aldrig vara i dom, det räcker med det katthår jag har i resten av lägenheten... nu kunde jag ju inte hålla på att öppna/stänga dörrar hela tiden så dom hade en väldigt spännande dag.

Efter sån dag så måste det ju stortvättas, och var passar bättre att göra det, än i handfatet?

Sen totaldäckade han, bara sådär på golvet i hallen. Gulle.

Efter all effektivitet lagade jag mat, finns det något jag älskar, speciellt på sommaren, så är det tzatziki. Jag skulle kunna leva på det, lätt. Så det blev det.

Potatis i ugn, tacobiff och tzatziki i massor, under tzatzikin gömmer sig fetaost.

Idag vill jag till stranden, eller det vill jag väl varje dag, men jag blir så trött på vädret!!! Det är ju kallt ute, stormar gör det också. Jag viiiiiill sola, buhuuu. Pissväder.

Istället lyssnar jag på den här låten hela dagen http://www.youtube.com/watch?v=barLaHrtvoM
Jag har hakat upp mig. Blir helt mongo av den här låten, värsta lyckoruset, hoppar runt och spelar luftgitarr. Haha jag kan faktiskt det. Tur ingen ser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0