Akuten på midsommardagen

Vaknade 0600 imorse och höll seriöst på att kissa på mig, käkade tacos igår och drack typ 10 L vatten så...  Men jag kom inte upp ur sängen!!! Det gjorde så förjävlaont så jag grät, försökte liksom rulla ur sängen, och samtidigt dra mig upp med hjälp av sidorna på sängen. Efter ca 10 min satt jag åtminstone på sängkanten. Reste mig sakta och fick hålla mig i sängen och ta babysteg, hela vägen till toan höll jag mig i dörrar och väggar och liknande. "gick" sedan och lade mig igen, på sidan, försökte sträcka ut benen helt, och lyckades väl somna till slut. Vaknade 0800 av att det ringde från jobbet, klantiga jag hade glömt fixa nyckel, men det löste sig på en gång. Somnade om igen och vaknade nästa gång vid 1045, med smärta, dock inte lika illa som vid sextiden. Tog väl ca 5 min att ta sig ur sängen denna gång. Gick upp och grät lite till, nu är jag så jävla less på det här! Ringde Vårdguiden och sedan akuten i Huddinge. Tryckte i mig en alvedon och satte mig på bussen till akuten där jag fick träffa en läkare och hon skrev ut Voltaren åt mig. Åkte vidare in till stan, hämtade medicinen och tog en sväng in på jobbet och jobbade bort lite till på måndag.
Åkte hem och har diskat, lagat mat och ätit. Fått höra att Voltaren kan man få jätteont i magen av, så nu är jag lite rädd för att ta en, men ska strax göra det, innan jag går och lägger mig, får väl bara ringa doktorn imorrn och be dom byta medicin om jag får ont.

Det värsta nu är att jag har sjukt höga förväntningar på dessa tabletter. Tror att jag ska ta en och kunna sova lätt som en plätt sen, så kommer det naturligtvis inte att bli tyvärr. Ser dock fram emot den dagen otroligt mycket. Nu har jag ännu värre ont igen, bara för jag suttit ner någon timme. Suck.

Jaja, ett steg närmre en lösning är jag iallafall. Skönt.

Av någon anledning pirrar det i magen idag. Hmmm...

Håll tummarna för mig inatt!!!!

Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0