en liten godnattsaga

Nu ska jag berätta en liten historia...

Annandag Påsk, ca 17tiden. Jag sitter inne på kontoret på jobbet. En av tjejerna i personalen kommer in och säger att någon tjej söker mig. Jag tänkte vem då? jag hade ingen intervju och väntade inget besök. Följde iallafall med T ut till kassan och såg en tjej stå där som jag aldrig träffat eller sett. Jag vet detta eftersom jag har ett sjukligt minne vad gäller namn, ansikten och även siffror men det är en annan historia...

Jag går fram till denna söta tjej som skiner upp och sträcker fram sin hand och säger "Hej, jag heter Anna, jag har hört så mycket bra saker om dig så jag tänkte komma in och säga hej"  (nu är ju detta ett tag sen, så exakt dessa följande ord kanske inte användes) Jag blev typ stum och tänkte vad fan är detta? sånt här händer ju inte. Väntade på att någon (?) skulle hoppa fram bakom pelaren och skrika att det var ett skämt, men icke. Jag frågade henne vem som sagt detta men till svar fick jag att det var en hemlighet. Försökte få ur henne lite info men hon vägrade säga nåt alls
"jag tänkte, om du tar mitt nummer så kan du ju höra av dig om du vill" sa hon. Så jag plockade fram penna och papper och skrev upp hennes nummer och hon sa att hon måste skynda till tåget och så gick hon, "trevligt att träffa dig!" med värsta leendet igen.

Shit jag var i chocktillstånd. Helt säker på att någon drev med mig.
Gick tillbaka in på kontoret, slog upp numret på Hitta och Eniro, och hittar det. Registrerat i Luleå på en Anna Brodin. Hmmm... Tanken hade slagit mig innan, men nu slog den mig väldigt hårt. Hur många känner jag i Luleå? En. Och en halv. Den ena är mitt ex och den halva är hennes ex, fast dom hävdar att dom inte var tillsammans på riktigt men bla bla...  Så, med denna info messar jag Anna och skriver typ "ditt nr är reggat i Luleå, den enda jag känner där är mitt psyko-ex, så sålänge du inte tänker berätta vem som sagt att jag är så bra och trevlig så tänker jag inte berätta något för dig"  därefter följde en del sms fram och tillbaka, där hon skrev att tjejen som berättat om mig är 25, bor i Göteborg, och har inte kommit ut än, så därför kan hon inte nämna hennes namn, och att jag känner denna tjej, fast inte så väl... min hjärna går vid det här läget på högvarv och tänker igenom dom jag känner, men det finns ingen sådan här tjej som passar in på beskrivningen.

Jag åker hem, loggar in på Facebook och söker upp den här Anna Brodin, med baktanken om vad jag kommer hitta, och vad hittar jag? jo, en tjej som pluggar i Luleå, har pojkvän, och är kompis med mitt ex...
Så jag skickar iväg "du har pojkvän, du bor i Luleå och du är vän med Aleks, vad är du ute efter?" får tillbaka något om att hon är förvirrad och inte vet riktigt "ojdå har jag ditt ex som vän? konstigt" (jag nämnde aldrig Aleks namn i messen, utan skrev "mitt ex" bara)
Vad jag nu glömde säga i början av detta inlägg, är att när jag skickade iväg det där om att hennes nr är reggat i Luleå och att den enda jag känner där är mitt psyko-ex, så skrev Anna typ "men jaha, stackars dig, det låter som hon gjorde dig illa, jag känner inte så många där uppe, så det är lite konstigt att jag bor i samma stad som henne nu, och inte känner henne"  typ som vilket sammanträffande?
Anywho, när jag skickat iväg det där om att hon har pojkvän, bor i Luleå osv.. och fått svar tillbaka, så skrev jag typ "så länge du inte tänker säga vem som "tipsat" om mig så kommer jag tro att detta är något vridet skämt av mitt ex, och tänker inte heller ha någon kontakt med dig"  det messet fick jag inget svar på. Har fortfarande inte, ca 3 månader senare hört något mer ifrån denna Anna...

För ett tag sen skrev jag ett mejl till Aleks och frågade "exakt vad var din plan med att skicka in din vän till mig på jobbet?" jag fick följande svar:

"ursäkta?
Jag skickade inte henne. Jag drev med henne när hon satt på tåget för hon skulle va på centralen ett tag mellan tågen. Så sa jag bara ja du kan ju gå o hälsa på på mitt gamla jobb o mitt ex.....
Och hon är förövrigt en väldigt blyg person och jag trodde absolut inte att de skulle leda till det..."

Alltså, lite smått creepy kan jag ju säga att jag tycker hon är, Kan också tillägga att jag vet att hon gjorde detta med flit och en baktanke. väl känner jag henne. Manipulerande människa som lyckas få en söt liten tjej till att hitta på massa lögner om någon 25åring i Gbg som inte kommit ut än, bara för att jag inte ska fatta vem det kom ifrån.
Brrr.... säger jag bara. Akta er.

Kan tillägga att namnet Anna Brodin är påhittat. Kan ju skona den stackarn.
Aleks skonar jag däremot inte för fem öre. Couldn't care less som det så fint heter,

Det var väl en mysig liten saga innan natten.

Sov gott mina vänner och fiender.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0