sunny sunday

Vaknade 08,00 imorse och kände smärtan igen. Faan! Jag hade såklart tänkt cykla iväg och lägga/sätta mig i solen idag igen, men det var ju bara att fetglömma. Visst, cykla dit och hem är inga problem, men jag kommer inte kunna sitta eller ligga där så varför åka? åh jag blir så less!! Nu väntar jag på att solen ska dyka upp på balkongen så får jag väl lida där i hettan idag.

Om ca en vecka åker jag till mamma och pappas stuga, dom kommer och hämtar mig och katterna nästa söndag eller måndag typ.
Innan jag åker har jag en massa saker jag måste fixa och handla:

1. Ringa sjukgymnast för tid.
2. Köpa fästingmedel till katterna och ge dom, 2-3 dagar innan vi åker.
3. Köpa massa saker på apoteket.
4. Helst köpa högtalare till min iPod som jag kan ta med mig.
5. Städa kattlådan.
6. Städa balkongen.
7. Tvätta, och innan det, åka till jobbet och hämta mina skitiga jobbkläder.
8. Handla kattmat och kattlåda som ska användas uppe hös mam och pap.
9. Gå på lägenhetsvisning på onsdag.
10. Träffa Ava.
11. Bli brun.
12. Slänga tidningar och glas.
13. Städa.
14. Sortera och sätta in papper in pärmar, de ligger för tillfället utspridda överallt här hemma...
15. Köpa ett gäng böcker på PocketShop. Iallafall Mariln Manson-boken och Mian Lodalens "dårens dotter"

Hektisk vecka framför mig alltså.

Igår åkte jag in till söder och jag och B. gick (vaggade) till Donken i Skanstull och käkade lite. Satt ute och åt och pratade om allt som händer, herregud... följde henne hem och gick mot slussen. Messade Anna och hon och Sara satt på Medis så jag mötte upp dom och hängde i en soffa ett tag till uteserveringen stängde, klockan tolv, varför stänger dom så tidigt?! Patrik dök också upp och vi drog vidare till Scandic Malmen, hängde i baren, diskuterade Milfar och andra världsdelar. Längesen jag träffade en sådan underhållande människa som Patrik. Det var en väldigt kul kväll, men jag hade sjuklig huvudvärk så jag gav upp vid 2 och promenerade en bit, tog sedan en taxi hem. Glömde visa mitt rabattkort när jag hoppade in och sen är det tydligen försent för rabatten, dåligt. Tycker taxi ska införa ensamtaxa, förut fanns det tjejtaxa, om man åkte ensam tjej så fick man billligare resa, men dom tog bort det pga någon jämställdhetsgrej om jag inte minns helt fel. Ensamtaxa, det vore väl en bra grej, eller?

Kanske ska ta sig en tupplur nu istället? frestande... är så sjukt uttråkad.

hörs senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0