trevlig midsommar

Förra helgen när det regnade konstant var jag bara hemma, inga pengar hade jag heller eftersom jag får lön den 15e varje månad, och det var ju i måndags. Så jag tyckte det var asskönt att bara va hemma och slappa, kollade på film, serier och läste. Levde i princip i min soffa hela helgen, vad annars kan man göra när det tokregnar?! och dessutom är luspank...

Det får jag betala för nu. Big time.

I början av 2006 fick jag problem med min rygg, eller det är svårt att beskriva exakt, nedre ryggen liksom. Var till läkare då och dom konstaterade Ischias. Fick remiss till sjukgymnastik och Alvedon Forte, och blev sjukskriven i en vecka eller två, kommer inte riktigt ihåg. Dom sa även att det viktigaste är att inte vara stilla, utan att röra på sig, ischias förvärras om man är stilla. Det gick i princip över, var hos sjukgymnast typ 4 gånger efter 3 månaders väntetid. Sedan dess har jag inte haft några större problem, lite tillochfrån bara, men aldrig såhär illa. Inte ens i närheten.
I måndags tog det mig 20 min att gå till tunnelbanan, det tar vanligtvis ca 7 min. Jag vaggade fram, för jag kunde/kan inte stödja på benet, det har varit värst på vänster sida, även om det i måndags var riktigt illa på båda sidor. Vaggade mig igenom en dag på jobbet, eftersom jag vet att det är bättre att gå och stå än att ligga hemma. Såg höggravid ut och folk frågade mig seriöst om jag var gravid. Under veckan sen har det blivit bättre, antagligen för att jag jobbat och rört på mig. Kvällarna och nätterna är olidliga. Jag kan omöjligt ligga på rygg, när jag lägger mig raklång på rygg så strålar det smärta i hela benet, foten och lite uppåt, så jag har fått sova på sidan. Magen funkar okej, det värsta har ju varit sen på nätterna, så fort jag rört mig har jag ju vaknat för det gör så satans ont. Morgnarna ska vi inte ens prata om. jag är så glad över min säng, den har en stålram med grejer som går upp på sidorna, hade jag inte haft det hade jag inte tagit mig ur sängen, jag får dra mig upp med hjälp av sängen, normalt? näe...

Så idag, ledig igen, regn ute, vad gör man? är hemma, och jag har försökt att inte hänga för mycket i min soffa, men vafan ska jag promenera runt lägenheten artontusen varv eller?
Provade mig på en cykeltur, vilket gick jättebra, men samma där, hur länge vill jag cykla i regnet? Så nu har jag sådär satansjävlaförbannatpissont igen. Faan. Nu är det ju midsommarhelg också, inte kan jag väl ringa akuten för det här?! jag kan ju (än så länge) även fast jag ser ut som jag är nittio år när jag går...  Måste ringa till VC på måndag morgon, men vad kan dom göra? jag kan ju inte vara sjukskriven, för då rör jag mig inte tillräckligt, det verkar ju gå mycket bättre när jag är på jobbet, visst, jag kan ju inte göra så mycket, men jag har ju annat att göra där än att lyfta tunga grejer och springa, så det funkar ju. A visst, ge mig smärtstillande, för problemet nu är ju att jag går helt mongo som sagt, iochmed det så belastar jag andra delar av kroppen så det blir helt fel, har ju värsta "träningsvärken" i överkroppen för jag gått så konstigt.
Det gör asont när jag nyser, hostar och skrattar också, framför allt när jag sitter ner, ligger jag ner så dör jag typ om jag nyser...
På kvällarna är jag så trött och jag som älskar att sova på rygg, jag har seriöst börjat gråta på kvällarna för jag inte kan ligga på något sätt utan att det gör bajsont. Testat att ligga på golvet, men det var om möjligt ännu värre, och att sitta och sova går ju inte så bra, så fort man somnar till så "ramlar" man ju ner och då gör det ont. Annars går det bra att sitta, då gör det inte ont, jo, om jag ska lägga upp benen på en pall eller nåt, då strålar smärtan också.

Japp. Så ligger det till. Jag hatar detta. Så imorrn tänker jag promenera. Jag måste ju.

Trevlig midsommar jag fick. Vet inte hur många midsomrar jag varit sjuk på något sätt. Spelar inte så jättestor roll, midsommar är som nyår, alldeles för höga förväntningar på en vanlig kväll. Men jag hade ju gjort planer som jag inte kunde genomföra.

Ge mig någon mirakel medicin nu så jag slipper detta. För i helvete.

Inatt ska jag drömma om den jag inte ska gifta mig med.
Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0