blajblajblaj... och så lite mera blaj

fem-i-topp (okej, tio då)

Tio fantastiska kärlekspar på film.

1. Joaquin Phoenix & Reese Witherspoon, som Johnny Cash och June Carter.
2. Carrie & Mr. Big, Sex and the City.
3. Baby & Johnny, Dirty Dancing.
4. Ralph de Bricassart & Meggie Cleary, Törnfåglarna.
5. Jack Foley & Karen Sisco, Out of Sight.
6. Emmeline & Richard, Den blå Lagunen.
7. Brian Flanagan & Jordan Mooney, Coctail.
8. Nikki Finn & Loudon Trott, Who's that Girl.
9. Aragorn & Arwen, Sagan om...
10. Sist, men inte minst, Alabama & Clarence, True Romance.

Alla dessa, är från mina favoritfilmer. "walk the line" är ju helt fantastisk, älskar den. Musiken och allt. Reese och Joaquin gör det så bra, dom hade inte kunnat hitta ett bättre par tror jag.
Carrie och Mr Big, vad ska jag säga, det mest romantiska kärleksparet nånsin, åh jag bara älskar dom och serien, och filmen också.
"Dirty Dancing", inte mycket att säga där heller, en klassiker, kommer alltid vara.
1987, skulle jag och min mamma gå på "mio min mio" på bio, vi gick in och satte oss i biosalongen, filmen börjar, men inte faan var det "mio min mio", utan det var"Dirty Dancing", vi hade gått in i fel salong. Mamma skyndade ut med mig, och vi hann se fantastiska "mio min mio" istället.
"Törnfåglarna"  är en tv-serie som min mamma såg när jag var liten, jag kollade på den och var helt besatt, för några år sedan köpte jag den på DVD och jag tycker fortfarande den är bra, min och mammas favorit!
"Out of sight" är en Steven Soderbergh film, från 1998, som jag gillar starkt. Han gör väldigt snygga filmer, även denna. Det är Steven som gjort "Ocean's" filmerna, även dom är sjukt snyggt gjorda tycker jag.
"Den blå lagunen" är ju också en gammal klassiker. Längesen jag såg den nu.
Sedan har vi "Coctail", jag älskar 80tals filmer, och då blir det automatiskt en himla massa Tom Cruise, han var ju gigantiskt poppis på 80talet. Åh va jag tyckte han var snygg! hehe. "Coctail" är en av favoriterna med honom, fast den bästa är "Risky business", riktigt bra, innehåller en klassisk scen där han har sex med Rebecca de Mornay i tunnelbanevagnen, hett värre.
"Who's that girl" är en film med Madonna från 1987 (som ni ser, jag älskar 80tals filmer, äger en hel del sådana) hon spelar en "farlig" tjej som träffar en kille som precis ska gifta sig, så händer grer och, ja.... se den.
"Sagan om-..." filmerna... först försökte jag läsa böckerna, det gick åt skogen, tyckte det var förbannat tråkigt språk och jag kom ingenvart. Sen försökte jag se den första filmen, men lyckades somna några gånger...sen, när jag väl tittade på dom, så blev jag fast.
"True Romance" är en Quentin Tarantino film, från 1993, den bästa av hans filmer enligt mig. Den är så cool. Den har ett av dom bästa filmsluten jag sett, och Alabama & Clarence, vilket par. Den måste ni se!!! NU! Den är inte sådär blodig och äcklig som hans filmer brukar kunna vara ibland. Den är grym helt enkelt, med fantastisk musik också, och dessutom är Christopher Walken med, han är ju hur bra som helst. Grym skådis.


Alabama & Clarence

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0