Jag mötte Lassie

Häromdagen hittade jag en kvarglömd pärm på jobbet. Öppnade den och i denna pärm, hahah, så var det ett helt spelmanus till "Bruden som visste för lite" eller vad fasen den heter, showen med Pernilla Wahlgren bl.a som ska gå på Göta Lejon (tror jag). Iallafall, Det var som sagt hela manuset till den däri, så jag och B. tyckte det var väldigt underhållande och körde lite repliker typ hahah. Sen bläddrar jag vidare, hittar massa info om repetitioner osv. Massa info om folk som jobbar med produktionen, och massa info om skådespelarna! Martin Björk, Peter Magnusson och Pernilla Wahlgren som sagt. Tog in den på kontoret och tänkte att någon kommer väl och frågar efter den.
Så pratade jag med min mamma, då visar det sig att hon läser Pernilla Wahlgrens blogg, och där hade det stått samma morgon att hon skulle åka till Dalarna denna dag, så hon har väl antagligen varit inne och fikat hos oss och lagt den åt sidan och sen sprungit. Så jag letar upp Pernilla's nr i pärmen och ringer henne. Såhär gick det till ungefär:

-hallå?!  en stressad Pernilla svarar halvt skrikande och fnittrande
-hej, jag heter -----, ringer från ----- på centralen. Jag har hittat en pärm här som du har glömt.
-va?! ----- sa du?! men guuuuud vad klantig jag äär! men hur kunde du veta att det var min?!! ja just ja, mitt nummer står ju där på listan. Totalt hispig och fnittrig Pernilla.
-Ja precis, ditt nummer stod ju här. Tänkte vafan ska jag svara om hon frågar varför jag ringde just henne? säga sanningen att min mamma läste din blogg och vi listade ut att det var din??? haha

Sen så sa hon iallafall att hon skulle komma förbi och hämta den någon dag senare, och det gjorde hon.

Jag tycker hon hade kunnat erbjuda mig lite kompensation för att jag inte lämnade ut alla deras uppgifter, det stod adress, nummer och hela köret ju. Men inget fick jag. Dåligt värre.

Herregud vilken dag på jobbet. Allt ska såklart hända när min chef är på semester och jag är chef istället. Men det gick bra till slut såklart.

Ska sova nu. Natti natt. En sak till bara.

fem-i-topp

fem maträtter jag vill äta NU. Jag är hungrig.

1. Tacos
2. MIn fantastiska kyckling-pasta med bl.a färsk spenat och vitlök i.
3. Kebab
4. Grillad kyckling, klyftpotatis och Tzatziki.
5. Lasagne. En smetig sådan. Mums.

Usch nu blev jag ju ännu hungrigare, Satan också.
5.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0