utled

Ibland måste jag ge mig. Ibland är jag för envis för mitt eget bästa. Som nu, igår och idag. Var ju hemma från jobbet igår, men kände mig okej tyckte jag och ringde jobbet och sa glatt "jag kommer och jobbar imorrn". Jag vill ju inte vara hemma och sjukskriven, det blir ju inte bättre, jag måste röra på mig. Imorse då när jag vaknade när klockan ringde, tror ni det gick bra att komma upp? jag kan tala om att det gjorde det inte. Det var ungefär lika illa som i lördags morse. Men envis som jag är så kravlade jag mig upp, gick med stöd av väggarna ut på balkongen för att ta en cigg, då känner jag hur benen börjar vika sig, ljudet "försvinner" och det svartnar för ögonen, jag håller på att svimma! Fick panik och tog stapplande steg in och satte mig, kallsvettades som bara den och mådde bajs! I detta läge inser jag att jag kan faktiskt inte göra såhär, tvinga mig till att jobba och tro att det ska gå bra. Så det vara bara att ringa chefen och säga att jag inte kommer till jobbet idag, heller...  suck. Jag vill ju. Jag är så less på det här nu! jag vill bara att det ska gå över.

Fick iallafall umgås lite med snygga tjejen igår, välbehövligt.

Jaha vad ska jag göra nu då? hur mycket kan man göra hemma när man har asont i ryggen? skulle behöva städa men det kan jag ju glömma. Mitt besök imorrn får helt enkelt leva med att det ser ut som det gör. Jag har sovit, lagat mat, ätit, suttit vid datan, gått runt, varit på balkongen. Nu då? får väl rota bland gamla dagböcker eller något och roa mig med det...lyssna på gamla bland-band kanske? eller sova lite till.

Klockan 20,00 är det "Allsång på skansen" och direkt efter det, "Morden i midsomer". Äkta sommar-tv, det gillar jag. Om jag inte haft ont hade jag kunnat vara på allsången, undrar vilka artister det är idag? hoppas Håkan är med idag. Jag behöver lite Håkan, honom blir man glad av, jag behöver lite upppmuntran nu. Något. Vadsomhelst. Risken finns annars att jag kommer gå under snart.
Äh, såklart jag inte gör, jag går aldrig under. Har bara lite svackor ibland, och idag är en sådan dag.


Framing Hanley, nya favoriterna. Går på högvarv hos mig idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0