det finns inga genvägar fram till det perfekta ljudet

Igår skulle jag då köpa nya hörlurar eftersom mina pajat... igen. Men det är mitt eget fel, det är bra kvalitet på dom där Sony lurarna faktiskt. Har bara inte varit så försiktig med dom tyvärr...
Gick till Åhlens City för jag vet att dom finns där för helt ok pris, när jag kommer till musikavdelningen och hyllan med lurar så ser jag mina drömlurar! Gröna Wesc, sjukt snygga! så hittar jag ännu fler, då finns det 2 varianter med 200:- skillnad. Det hänger ett gäng på en krok så jag frågar personalen om jag får sätta i iPoden och testa ljudet (jag är kräsen när det gäller det här med hörlurar) och dom säger ja. Sjukt bra ljud i dom, men jag frågar personalen vad skillnaden är mellan dom och dom dyrare, och dom säger att ljudet är liiite bättre i dom dyrare, frågar även om sladden ska vara så kort (den var väldigt kort tyckte jag) men då fick man med en längre, så efter alla frågor och testningar så bestämmer jag mig för dom gröna snygga!! betalar, går nöjt därifrån.

På tuben upp till söder sätter jag på mig dom och spelar som vanligt musik på högsta volym, det sitter en liten tjej bredvid mig som stirrar konstigt, men jag tänker typ: jaja, ungar, dom glor ju. Kliver av tuben, väntar på bussen och killen bredvid mig kollar konstigt på mig, vid det här laget tänker jag att det måste bero på min gångstil pga extrema ryggsmärtor (ska ta den historian snart också...) åker buss till Kära S, vi sitter och hänger i hennes soffa och A dyker oxå upp. Då ska jag visa dom hur bra ljud det är i mina nya snupersnygga lurar, kör igång iPoden och får en chock typ. Musiken hörs stört mycket ut! Alltså det låter sjukt högt! då fattar jag ju varför tjejen och alla glodde på mig så mycket haha.
Men fy faan va sur jag blir! mitt humör förstördes där, men brudarna fick mig på bättre humör, vi spenderade kvällen med att kolla gamla hits på Youtube. Sen halkade vi in på samtalsämnet "V" och om att det ska göras nyinspelning av det snart, så vi letade upp trailer och annan spännande info, i höst kommer det!!! Fantastiskt!!

Jaja, tillbaka till lurarna. Åker hem och börjar tänka på om jag har kvittot kvar från i höstas när jag köpte Sonylurarna, kommer hem och hittar kvittot och kommer då på den ultimata idén!

Idag pallrar jag mig då iväg till Åhlens med en påse i handen, i den ligger de Gröna Nya och mina trasiga Sony.
Kommer in på Åhlens och berättar om det idiotiska ljudet utåt på dom jag köpte dagen innan och killen testar dom och mycket riktigt, han blir typ chockad (eller så spelar han jävligt bra) och förstår att jag inte vill ha dom kvar så han ger mig pengarna tillbaka.
, haha, drar jag upp nästa historia, mina Sony's (snacka om dryg kund) och han testar dom och erbjuder mig ett par nya likadana. Det var ju inte det som var min ultimata idé, jag hade ju tänkt att jag skulle få ett sånt där tillgodokvitto så kunde jag lägga till dom pengarna och köpa den dyrare varianten, men tji fick jag. Så jag går ifrån Åhlens med mina 550:- tilllbaka och ett par sprillans nya Sony's. och en tung besvikelse, jag var ju så glad över mina snygga nya!!! nu blev det ju samma som jag haft de senaste 4 åren typ...

Kom till jobbet och beklagade mig lite, men, kom sedan på att jag kan ju försöka mig på att sälja dom här, då får jag ju mellanskillnaden betald i princip, jag har nämligen inte råd att köpa ett par för 800 den här månaden... efter mycket tjat och förklaringar,  till slut är det en tjej som kommer på att hennes kille vill nog ha dom, så hon ringer och katching! Han köper dom på fläcken!
Lyckliga jag skuttar nästan från jobbet (då ska ni veta hur jag gått igår och idag, inte bra kan jag säga...)  Den här gången styr jag mina vaggande steg mot We butiken istället, tänker att dom borde ha ett större utbud där. Alltså jag gillar egentligen inte såna där butiker, dom ska vara så jävla trendiga jämt och det stör mig...men jag kommer dit och det jobbar 2 killar som faktiskt (?) är jävligt trevliga. Och min tanke var ju ganska rätt, det hängde typ 20 olika lurar och jag fick lite smått panik istället... shit. Alla skitsnygga och hjälp vilka ska jag välja?? Hittar en hylla med satans snygga lurar, sätter i min iPod och testar ljudet och OMG, kärlek vid första ögonkastet. Då skulle jag ju "bara" bestämma vilken färg av 4 varianter. Pratar lite med killarna som jobbar där och berättar att jag köpt ett par av modellen "oboe" men lämnat tillbaka dom pga att ljudet är sjukt högt utåt, och dom svarar med att typ säga att dom vet om att det är så...?? jaja. Bestämmer mig iallafall och betalar, då berättar killarna att denna modell släpptes i fredags och är alltså helt purfärsk, och dom garanterar mig att jag inte kommer bli besviken.
Går alltså därifrån med ett par mycket dyrare lurar än vad jag tänkt mig ifrån början av denna röra, men vafan, jag fyller ju snart år, måste ju få köpa en 30års present till mig själv ju.
Så, med historien berättad, kommer nu bilder på alla inblandade...

Först ut, dom gröna, sjuukt snygga, men idiotiska... som jag köpte igår och returnerade idag. Som ni ser så är det liksom som "högtalare" på utsidan av dom typ... Weird grej.

Sen, den dyrare varianten jag i min hjärna tänkte köpa istället. Dom e ju stört snygga också.

Men så hittade jag då dom här helt fantastiska!


Fy satan vad nöjd och belåten jag är. Grattis mig i förskott helt enkelt!

Frågan är nu kanske, varför jag varit så sjukligt besatt av We lurar helt plötsligt? egentligen har jag aldrig gillat det märket. Aldrig haft en tröja eller nåt för det har inte varit intressant, men alltså jag är ju lite prylgalen ibland och nu hade jag ju fått in den här idén i min hjärna och då gick den inte att släppa. Vet att jag hade ångrat mig för alltid sen om jag inte köpt dom, det har jag lärt mig... Jag är väldigt envis också.

Så nu är jag lycklig och hoppas jag kommer kunna sova inatt utan att vakna av smärta...suck, nu är jag för trött för att berätta. Inatt vaknade jag typ 3 gånger i timmen för jag hade så ont.

Wish me luck. Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0