Söndag i sängen

Jahapp. 2 Voltaren senare och jag känner mig helt borta. Skulle kunna sova hela dagen. Smärtan är mycket bättre, men finns fortfarande kvar och jag kan inte gå "normalt". Men jag är nöjd ändå.
Vill bara  vara ledig och åka till mamma och pappas stuga och slöa, bara vara. Åh vad jag vill att de här 3 veckorna som är kvar ska gå fort. Det kommer dom göra också, det vet jag.

Min mormor ligger på sjukhus, igen, för 111e gången i år. Nu blev hon opererad för nåt ljumskbråck eller liknande. Hon var jättedålig igår när mamma och min syster var där. Bara låg och gjorde inget tydligen, hon vägrar äta. Hon har nog ställt in sig på att hon inte vill leva längre.
Min mormor har sjukdomen Kol, en effekt av rökning i hela hennes liv. Hon kan inte andas typ och får syrgas ett X antal gånger om dagen. Varför kan inte detta få mig att sluta röka kan man ju undra?
Vi får se hur det blir med mormor, hon har varit så dålig länge och åkt in och ut på sjukhus i några år nu.

Nu är mitt dilemma om jag tror att jag kan jobba imorgon? orkar jag? Medicinen slår ju ut mig totalt känns det som, smärtan klarar jag av på jobbet men tröttheten? hur effektiv kommer jag vara? måste fundera och ringa min chef. Snarast.

Lägger upp lite bilder på mina killar:







Jag har en fåtölj som jag inte sitter i så ofta, Cosmos har övertagit den, han ligger i princip alltid i den och sover. Nu när jag haft så ont så har jag suttit lite i den, soffan är så mjuk och fåtöljen är bättre. Igår satt jag i den, då kommer Cosmos, stirrar på mig och går runt mig och jamar. Till slut hoppar han upp i mitt knä och lägger sig! Det händer aldrig! Men han blir sur på mig när jag sitter i "hans" fåtölj haha, så då passar det minsann, att ligga i knä hehe. Iochförsig låg han där i kanske 10 minuter bara, varav 5 av dom hade han stortvätt. Han är så himla fin min Cosmos!! Ni ser på bilden här ovan att han ligger i mitt knä, över mina ben.
På onsdag kommer mina kattvänner hit och tittar på honom. Han är ju pigg som en lärka så jag tror inte han har FIP, men efter allt som hänt så vet jag inte.

Nu ska jag fixa lite mat, sen måste jag sova lite till, är som sagt helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0