Press

Kom precis på att det är söndag idag. Har verkligen noll koll på dagarna nu, inte för att det egentligen spelar någon roll alls, har ju ingenting att passa liksom.

Jag låg ute och pressade på balkongen hela eftermiddagen till kl 19,00 idag, så skönt! Såg på nyheterna att det varit över 30 grader på flera ställen i Sverige idag, puh. Senast jag minns att det var det, var 1994. Den bästa sommaren. Vilka underbara minnen jag har från den sommaren. Öland och fotbolls-VM. Inte många somrar kommer slå den.

Resten av veckan ska bli ungefär lika sa dom på vädret idag, gud så underbart! Imorgon ska jag testa en ny grej. Ska ta en av mina stolar från balkongen, såna ihopfällbara stolar, och försöka hänga den på mitt cykelstyre och cykla till stranden, så kan jag sitta! Jag hoppas för mitt liv att jag har en bättre ryggdag imorgon.

Nu ska jag bara ta en dusch och fixa i ordning lite här, sen ska jag försöka sova, får nog sätta igång min fläkt inatt tror jag, annars kommer jag aldrig kunna sova. Jag hatar när det är varmt när jag ska sova. När jag bodde med mitt ex för hundra år sen i Uppsala, tvingade jag honom att sova med balkongdörren öppen mitt i vintern. Jag sover så mycket skönare när det är kallt, sover i princip inte alls när de är varmt. har gått runt i bikini hela dagen, nu klädde jag på mig lite och gick ner till kiorren innan dom stängde. kom in i lägenheten igen och höll på att svimma typ. Mina stackars älsklingar ligger utslagna på golvet hela dagarna och sover. Bagheera sover såklart även i handfatet och i badkaret, men jag skulle nog också gjort det om jag hade en massa päls. Hemska tanke.

Mina filmer kom iallafall i fredags, eller hälften. Har beställt andra säsongen av Mad Men, men den släpps den 18e Aug eller något sånt, så den kommer då. Sen beställde jag "Enchanted" ("Förtrollad" heter den på svenska), det är en Disney-film som jag absolut älskar! Den fanns inte i lager stod det på följesedeln så den kommer väl så fort dom får in den igen. Det jag fick var "Sex and the city" filmen, och en annan Tv-film som heter "Tipping the Velvet", se den, den är fantastisk.

Nu dags för duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0