sommar 08

Snälla snälla snälla säg att det blir fint väder nästa helg. Den här helgen blev det ju inget solande, idag är det helt okej väder, men kallt. Jag vill ha sådär som förra helgen!

På tisdag kommer mina Katt-mentorer hit och hälsar på. 2 av dom, nuförtiden har jag ju 3 stycken. Dom kommer och ska titta på Cosmos lite. Jag tycker han har blivit så smal, och efter allt som hänt håller jag stenkoll på honom, så vi får se  vad dom säger, om jag borde åka med honom till veterinären eller inte. Inte bra att stressa honom med det om det inte behövs. Jag ska fortsätta väga honom och se om han fortsätter gå ner i vikt. Han har gått ner lite, visserligen är det kanske inte så konstigt, nu få han ju bråka och leka hela dagarna, vilket han inte gjorde på ganska länge med Siroco eftersom han var sjuk. Å andra sidan äter han "barnmat" nu, som innehåller mycket fett, så han borde inte gå ner ändå. Det kanske är mitt psyke som lurar mig, Bagheera är ju så stor, och Cosmos har alltid varit störst, nu är han inte det längre. Jag vet inte. Känns iallafall jättebra att dom kommer hit och hälsar på och kollar läget.

Längtar (faktiskt) till i sommar när jag ska åka upp till mina föräldrars stuga, i år tänker jag vara där längre än förra året. Pappa ska bygga en liten katt-hage eller vad man ska kalla det, så får Cosmos och Bagheera vara ute. Litar inte på koppel och selar, förra året så lyckades Siroco ta sig ur sin, den öpnnade sig helt. Som tur var så hann han inte sticka långt. Om han kunde ta sig ur selen, så kan jag ju bara gissa vad Bagheera kan, han väger ju faan det dubbla nästan, måste köpa en hundsele åt honom. Cosmos är så snäll och beskedlig så honom är det inga problem med.

här är lilla stugan

baksidan av stugan

tupplur

kärlekarna på inglasade verandan.

Älskade Siroco spanar på allt som rör sig

Cosmos på promenad, han är som en hund min älskling

Såhär såg det ut på tåget upp. Mina gullungar.

Måste boka en tid för öronmärkning på Bagheera innan vi åker upp bara. Faan, till båda förresten. Vi får se.

Nu ska jag diska och sen laga mat. Sen ska jag kolla på tennis, om jag inte somnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0