jag har blivit mamma

Ja då har man blivit mamma...  så känns det iaf.
Att få hem en 13 veckors kattunge är inte det lättaste, hade glömt hur det var, även fast varken Siroco eller Cosmos var i närheten av den här vilden när dom var små.
Jag kan inte göra nånting! så fort jag är i köket så är han på diskbänken, diskar jag så är han i diskvattnet, lagar jag mat så är han på spisen, tvättar jag händerna i handfatet på toa är han där, äter jag så är han inuti tallriken....phew!
Får stänga in mig i köket varje gång jag ska diska eller laga mat, ta ner honom från bordet typ 17 gånger när jag ska äta, att lämna nånting ätbart framme är inte att tänka på! Ett riktigt matvrak är han!
Men alla dessa saker vägs upp av att somna med en mysig kattunge mot kinden, eller som vill vara nära hela tiden nästan. Och så är han bedårande söt!!
Dessvärre tycker inte Cosmos det.....hehe. Han är nog sur på mig för tillfället, även fast det går bättre nu än i lördags, då fräste han bara åt Bagheera. Men han är så snäll min älskade Cosmos. Säger inte ens ifrån när han blir bortknuffad från matskålen....  Nu väntar jag bara på att dom ska leka ihop ordentligt, än så länge smyger dom i princip bara på varann, sen blir Cosmos rädd för Bagheera och springer iväg haha. Min älskade Knasboll.
Har spenderat 3 dagar nu med katterna, som förkläde hehe.
Imorrn ska jag jobba igen, inventera, helt okej en tisdag kväll. kort vecka denna vecka, nästa oxå, tagit ledigt på långfredagen, då får jag besök. Och en platt-tv! najs.

Nu måste jag sova, trött....

gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0