måndag v10

Jobbat idag. Fy fan va stressigt. Bokslut. Sjuka människor. Sena människor. Blä. Helt slut e jag.
Men den här veckan kommer bli tuff, det vet jag. bara att härda ut. Sen en helg med mamma, syster och systerson... o sen jobb igen hela nästa vecka.

Under en period förra året skrev jag lite i en sk "dagbok" på QX.
Nu av olika anledningar tänker jag kopiera dom gamla inläggen hit. Av personliga själ. Såklart.



2008-06-25

cut the crap

suck. lite less blir jag på allt snack om att gayvärlden e så liten o skrämmande o hit o dit.
va fan! världen i sig e liten! allt är skrämmande.
herregud. dessutom är jag inte 15. jag är 29 år. om en vecka.
jag har blivit så härdad av 7 års singelliv, säker på att jag varit med om värre saker under den tiden än många av er som säger dessa saker har varit. som dessutom knappt varit singlar säkert längre än vad det tar att nyktra till efter en blöt helg.
fått hårdare hud än jag vet inte vad.
så kom inte och försök snacka om att gayvärlden e så jäkla hård, tuff o liten. tro mig, många av er skulle bli förvånade om ni klev in i heterovärlden ett tag o insåg att, oj då, det var visst samma sak där oxå!
de enda som e skillnad, möjligtvis, om man ska dra folk över en kam. är att flator har så jävla bråttom att flytta ihop o gifta sig o skaffa barn o allting. men de e ju för att de e brudar. som vill så mycket. men som inte tänker efter så jäkla noga före. som går på första känslan typ. what´s the hurry? herregud människor. lugna ner er.
för hur bra brukar det bli i slutändan?

nä nu ska jag sova. o vakna till en ny fantastisk dag imorrn!
ser fram emot fredag. av flera olika anledningar ;)



2008-06-26

pathetic

jag kan bara skratta. åt att jag varit så blind så länge. så döv. ojojoj alltså. idag såg jag allting så klart.
en människa som bara tycker så synd om sig själv. anledningen till att människan får tokspel o säger fuck you o att vi aldrig kommer kunna vara vänner är att jag säger det hon vet. men hela tiden trycker bort. o ingen annan säger dom sakerna till henne för folk är rädda för att vara för ärliga o göra henne ledsen.
men jag har ingen anl längre till att försöka bädda in ord o annat i rosa ludd i hennes öron. tänker inte säga snälla saker o vara falsk. nähe, då kan vi inte vara kompisar. kanske tråkigt, å andra sidan vill jag inte ha såna här vänner. som är såhär. jag har gjort mig av m alla såna för längesen. så varför skaffa nya såna?
jag är bara ärlig. hur hårt det än kan låta. så är jag åtminstone ärlig. det kan folk få veta. jag sitter inte o säger nåt du vill höra för att må bra. åtminstone inte när du gjort något dåligt. OM det verkligen är synd om dig o du gör allt i världen för att komma ur det, men hela tiden kastas tillbaka till skiten, DÅ tycker jag synd om dig. men fan inte när du är korkad o låter det gå ut över andra o annat. o inte när det ska gnällas o självömkas.
fy fan. det är det mest patetiska i världen. människor som tycker det är SÅ synd om dom. när dom egentligen bara förtränger o flyr o vägrar inse o tror att nån annan ska komma o lösa problemen åt dom.
Ett tips:
Ta tag i dig själv. väx upp. bete dig som en vettig människa. inse läget, o ja, det är jobbigt i livet ibland, men sluta gräv ner dig i skiten! gör nåt åt det istället. du kan! jag vet det
patetiskt. så in i helvete.
GLAD att det inte är en del av mitt liv längre.
då kan man ju undra varför jag slösar energi m att skriva om det här o nu? jo för att tyvärr så är det ändå en liten del av mitt liv. tänker inte gå in mer på detaljer.


2008-06-29

"and the winner is..."

jag ska ju egentligen ha en eloge för att jag klarar av att leva i den "hårda verkligheten" till skillnad från folk som tar den ena efter den andra drogen för att bara fly undan.
är det verkligen så jobbigt för vissa andra?
seriöst! fan va stark jag måste vara alltså!
som orkar kliva upp, dag efter dag, o gå till mitt ibland pissiga jobb. utan att bedöva mig m kokain eller alkohol varje dag.
jag har några vänner som oxå ska ha en eloge för detta. ni är så bra!
till dom som inte klarar av vardagen utan droger, det är synd som fan. för det kommer bara gå åt ett håll. inget blir bättre i längden av lite koks vet ni.
vet att allt ine är så svart eller vitt för alla. men vafan jag har oxå haft ett pissigt liv till o från.
men det är endast du själv som kan ändra ditt liv.
men det beror på hur stark man är i sig själv.

för att lämna kokain o andra droger, jag hade en sjukt trevlig fredagkväll. ny vänskap. som känns helt fantastisk. hoppas det fortsätter så.

ingen liten osäker, svag, feg och ensam flicka kommer längre förstöra mina dagar och nätter.
det är helt underbart!
den vännen jag trodde jag hittat, var min värsta fiende. nu får hon klara sig utan mig.
jag är glad att jag inte gett henne mer av mitt liv än vad jag redan gjort.
hoppas att hon nån gång i livet inser att alla fel ligger hos henne själv. men jag tvivlar på att hon nånsin kommer förstå det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0