kluvna känslor och söndagsångest

Ännu en helg slut.
Den här helgen har jag spenderat med min mamma, syster och systerson, jag träffar dom inte alltför ofta då dom bor X antal mil härifrån. Så det var mysigt att ha dom här, trots att jag fått sova på soffan i 2 nätter...  :)
Vi har inte gjort något speciellt, i fredags köpte vi mat och satt här och pratade och såg lite tv. I lördags var vi i Skärholmen centrum hela dagen, jag har inga pengar men lyckades shoppa en jacka, top och solglasögon, mycket nöjd! sprang på massa affärer, trånade efter ny soffa på Bolagret och massa roliga smågrejer överallt. Fanns så mycket mer jag ville köpa såklart, så e det alltid när man e pank tyvärr. Sen tog vi bussen över till KK, var på ToysRus så Muxen fick köpa nåt kul oxå, och jag fullkomligt älskar att gå på leksaksaffärer, så jag gick runt o trånade där oxå :P
Sen var vi på Rusta och jag handlade filtar, slängt alla gamla här hemma, det blir katthår som inte går bort, och dom e ju ganska billiga dom där fleece-filtarna.
Sen var min familj så trötta, så dom bestämde sig för att vi skulle ta taxi hem till mig haha. Det var väääldigt skönt kan jag tala om! jag diskade och lagade mat, sen åt vi godis och såg melodifestivalen, den första deltävlingen jag ser i år faktiskt. Gillar inte det där längre, var bara kul när jag var liten...  röstade på Lili & Sussi, men dom kom ju inte till Globen tyvärr.
Idag drog vi in till stan och gick lite på Drottninggatan, köpte en ny taklampa för 50:-, värsta klippet!
Sen käkade vi och dom gick till bussen och jag gick och träffade B, vi åkte till Odenplan och gich Odengatan upp, svängde av Birger Jarlsgatan och gick ända ner till Norrmalmstorg, där vi tog bussen till Söder och letade InternetCafe, utan resultat. Slutade på Konditori för att fira Internationella Kvinnodagen! Sen drog vi hem till B och bestämde oss för en "upplevelse" på liveit.se. Vi vann presentkort där för ett tag sen. Nu ska vi bara boka in en dag, längtar!

Veckan har varit hård, mycket på jobbet som jag misstänkte. Men kul ändå. I torsdags Blev vi bjudna på mat och dricka på O'Learys. Synd var det att jag började 8 dagen efter, och inte hade några pengar, annars hade jag gärna fortsatt hela natten! Men man e ju vuxen och mogen....haha. Vi ska köra en till kväll m grabbarna snart. Mycket roliga och underhållande! ser fram emot det.

Med blandade känslor har jag ju bestämt mig för att köpa en ny katt. Cosmos kan inte vara ensam iom att jag jobbar som jag gör, det är för synd om honom. han har inte tagit så hårt på Sirocos bortgång verkar det som. Han är väldigt mysig och närhetssökande, inte konstigt eftersom han som sagt e ensam väldigt mycket nu. Jag försöker verkligen vara hemma så mycket som möjligt med honom nu.
Men som sagt har jag hittat en liten kattkille som kommer flytta hit inom en månad, inget datum är bestämt ännu dock. Problemet är nu att jag måste hitta på ett namn åt honom!!!! vill inte ha nåt tråkigt vanlit, utan nåt som det finns en förklaring till liksom. Letar för fullt i tv-serier, filmer och saker i allmänhet. Vi får se vad det blir.

Och när jag säger med blandade känslor menar jag såklart att det inte är längesen jag var tvungen att låta min älskade Siroco somna in. Är så fruktansvärt kluven känslomässigt när det gäller detta. Känner liksom som att jag inte kan vara glad för den nya lilla killen fullt ut, för att jag får dåligt samvete för det känns som jag bara "ersätter" Siroco.
Men så är det inte. Jag kommer aldrig hitta en sån underbar, mysig, rolig katt som Siroco. han var så speciell på alla sätt och vis. han kommer alltid betyda allt för mig. Och vara min största sorg. jag gav honom allt och ändå hände detta. Det gör fruktansvärt ont och jag känner mig otillräcklig på nåt sätt. men jag bearbetar sorgen varje dag.
Jag vet att jag inte gjorde något fel och att det inte fanns nåt jag kunde göra för att förhindra det som hände. Men orättvisan. Sorgen. Saknaden. Sliter sönder mig...

Nu måste jag bums i säng. äntligen min egen säng istället för soffan.

Gonatt mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0