30årsfesten

Nu ska jag berätta om lördagens brakfest.

Den hölls på/i Hammarby Roddnåntings lokal tror jag det var, nedanför Gullmarsplan. Hur man tar sig till Gullmars vet jag ju väl, jag har ju trots allt bara bott söder om stan sen jag flyttade hit, så jag tog tvärbanan från Liljeholmen. Problemet sen var ju hur faan man tar sig liksom på sidan av spåren vid Gullmars? men det var ju lätt som en plätt.
Så jag gick och jag hade fått beskrivning om att jag skulle nerför en ganska brant backe, hahah!! omg fy fan vad glad jag är att jag inte har skor med skyhöga klackar, för satan vilken brant backe! fick liksom gå bakåtlutad med världens minsta steg hela vägen ner, tänkte: vilken tur att det inte är vinter, då hade man ju glidit nerför hela backen hehe.
Helt oväntat var jag en av de första som kommit, Annas föräldrar och Linda var där, och Anna & Sara då också förstås. Dom hade pyntat utanför med ballonger och lappar med frågor på, som en tipsrunda. Linda och jag stod och funderade på hur tävlingen skulle gå till, om man skulle bli ihopparad med någon eller hur det var upplagt.
Väl inne, hälsade på Annas föräldrar, så kul att träffa dom! Dom var ju typ som extraföräldrar under flera år då vi bara hängde i deras källare. Fick en drink, chips och så massa mingelpyssel. Dom hade gjort en Bingobricka, fast istället för siffror så stod det typ saker som "vill bli rymdturist"  "har pluggat i Lund" "har bestigit ett berg" osv, hur kul som helst.
Folk började droppa in och det kändes mer och mer som en reunion typ, många gamla vänner dök upp, både från Supsala och gaybay. Så många trevliga människor! Salig blandning på folk; lärare, gamla vänner, skolkamrater, kombos, släktingar, jobbarkompisar, journalister och nya vänner, helt fantastiskt.
På en vägg satt en lista med alla namn, med en siffra intill, och en ritning på borden med siffror, så det var bara att leta upp sitt namn och plats. Jag hamnade nog vid dom trevligaste och roligaste människorna tror jag, På min ena sida satt en kille som jobbat med Anna på Expressen, och på min andra sida satt Henrik, som jag känner/kände ganska väl, mitt emot mig hade jag en av mina gamla bästa vänner, vid oss satt också Patrik, Annas vän, eller Saras också för den delen, honom skrattade jag sjukt mycket åt och med under kvällen.
Vid våra platser låg ett litet häfte "vem är vem på festen?" I detta fantastiska häfte var det en beskrivining på några meningar om alla. Hysteriskt roligt! min beskrivining löd kräsen kattälskande pilf som samlar på My Little Pony i sitt rosa hem och som tagit sig ur sitt tvspels- och ostkroksmissbruk för att servera centralt, har både skolat sig och bott med nr1 och nr2   nr 1 och 2 var då Anna och Sara. Fanns så många fyndiga små beskrivningar däri, skrattade gott åt detta häfte.
Maten var god, plockmat, dricka till maten var rött vin, vitt vin, cider och öl. Middagen var sjukt trevlig.
Det hölls ju lite tal också, först Annas mamma. Sen en av mina gamla bästa vänner, som jag har bott med väldigt länge förut, vi bodde i kollektiv i Supsala, och under den tiden hände väldigt mycket saker, vi var ute och festade väldans massa, så många såna interna saker drogs upp, och många skratt blev det.
Även Saras fantastiskt roliga vänner som hon pluggat med höll ett roligt tal, typ som en lektion där pojkvännen till en av dom fick leka tavla hahah.
Det fanns vid borden även ett glas med en penna i, i olika färger vid varje bord, och ett litet frågeformulär med påståenden där man skulle säga vem av Anna och Sara det stämmer in på. Detta var alltså en lagtävling, vårt lag bestod av mig, Marcus, Henrik, Marit, Patrik och Anna (inte hon som hade festen utan min "gamla" bästa vän) Jag och Anna sitter ju iochmed tiden i Supsala inne med väldigt mycket info om födelsedagsbarnen, så detta gick ju som smort, och vi vann!! av typ 9 lag, sjukt nöjda, framför allt Anna, som för övrigt beskrevs som du inte vill förlora mot, men det är svårt att vinna då hon vet allt hon är en riktig tävlingsmänniska och en fruktansvärt dålig förlorare hehe. Hursomhelst så självklart vann vi ju, 2 flarror skumpa! Så helt plötsligt satt jag med ett glas vin, kaffe med "djungeldricka" i och ett glas med skumpa, snacka om blandning.
När alla ätit och druckit kaffe blev det dans, ja för dom som ville dansa, jag hängde mest utanför och rökte och drack med Richard och Petter tror jag, och massa andra också såklart. Sjukt trevligt! skrattade hysteriskt mycket åt alla knasiga människor. En kille, som är sambo med en annan av mina "gamla" vänner, ville byta sina jeans mot mina turkosa blanka leggings hahah! Stod sen och snackade med Marcus och gömde mig bakom honom från en äcklig läskig kille. Ja det fanns tyvärr en sån också, han stirrade på min urringning och mumlade nåt obegripligt, följde typ efter mig! så när jag trodde att han dragit och andades ut, då dök han upp igen! Återigen gömde jag mig bakom Marcus, min trevliga bordsherre. Kollade på klockan och den visade typ 05,00!! var faan tog tiden vägen??! Vid denna tid var vi några tappra festprissar kvar, men den där killen var så läskig då så jag smet med Marcus.
Pratade också med en tjej från gaybay som snart ska bli mamma, roligt att träffa henne igen, pratade också med Glamourprinsessan, ni vet hon som bloggar, Karolina. Hon påminde mig om när vi firade midsommar för 6 år sen uppe i skogen utanför Älvdalen, utan el eller vatten, sån där idyllisk midsommar, med hembränt hahah! Det var en av mina bästa midsomrar faktiskt. Så mysigt och roligt.

Summan av denna kväll, fy faan vilken rolig fest! en av dom roligaste kvällar nånsin! Så lyckat!
Tack älskade Anna och Sara för en underbar fest och kväll!

Nästan så jag känner att jag skulle vilja göra nåt sånt när jag fyller, det är ju inte långt kvar. 6e Juli, då går jag in i 30årsåldern, herregud. Jag känner mig som 21 typ.

Idag är jag ledig, sjukt skönt. Lyssnar på musik och tar det lugnt, och roar mig med Facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0