miercoles

Det finns en skillnad. En stoor skillnad på att snacka skit och på att berätta bara. Skillnaden är, snackar man skit, så gör man det bakom någons rygg, och vågar inte stå för det sedan när det kommer fram.
Jag snackar inte skit. Det jag säger, kan jag i princip säga rakt ut till den människan. De få människor jag nu snackar skit om.
Jag går heller inte runt och berättar för allt och alla, och pratar konstant om vad dessa gör eller har gjort mig.
Däremot, om någon frågar mig, eller drar upp personen i fråga, uttrycker jag mina åsikter, annars håller jag för det mesta käften om det. Inte faan orkar jag gå runt och slösa tid och energi på sånt hela tiden. Visst, precis efter någon gjort nåt idiotiskt eller sårat, då kan jag älta, det är mitt sätt att bearbeta skiten. Bättre ut med det på en gång, än att bara svälja massa skit man råkat ut för i hela sitt liv och bli en sjuk person som förstör allt i sin väg...
Man lär sig med tiden att läsa människor, se vilka som är äkta eller inte. Sen är det några som faller igenom filtret tyvärr. Men det tar inte så lång tid innan det märks på dom också. Då har man lärt sig något nytt, igen.
Det finns visst folk som verkar tro att jag inte pysslar med något annat än att försöka på alla möjliga sätt hela tiden att skrika ut till allt och alla i hela världen vilka idioter jag träffat/känt. Så är alltså icke fallet. Det är vad dom själva vill tro.

Jag säger det igen, här skriver jag istället för att skriva typ dagbok. Inte av någon annan anledning.

Nu ska jag dammsuga, fy satan vad tråååkigt! men måste verkligen. Helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0