FB-tönt

Tror ni jag gjorde någon av sakerna jag borde göra idag? nej, såklart jag inte gjorde. Jag tvättade, somnade sedan med en tidning i handen, vaknade av att B. ringde 2 timmar senare.
Mådde konstigt, yr och svimfärdig, som jag gjort nu någon vecka, tillochfrån, lite läskigt. Måste kolla upp det där. Hursomhelst så var jag tvungen att vila ännu mer, men sen tog jag mig i kragen och tog en långdusch, fixade iordning mig och åkte in och träffade B. i slussen. Vi gick till hederliga McD. tryckte i oss mat, och McFlurry till efterrätt, mums.
Satt och tittade ut över vackra vackra Stockholm och snackade om allt och inget. Sen började min yrsel komma tillbaka...så det var bara att dra hemåt. Nu ligger jag i soffan och undrar vad jag ska titta på. Heroes? jag tycker ju det är lite läskigt att se ensam hehe, så det kanske blir Gossip Girl istället. Underbar uppfinning det där med att streama på nätet. Finns ju i princip alla serier, lovely.

Dom här lediga dagarna ska jag nog spendera lugnt och stilla, känns som jag behöver det, hela det här med yrseln och svimattackerna kanske beror på stress? vet inte, men måste prova lite olika saker för att få bort det iallafall. För det är inte kul alls, jätteobehagligt rättare sagt.

Vilken Facebook-nörd jag blivit, nu ikväll har jag inte kunnat logga in, dom håller på och jobbar med något tydligen. Lyckades komma in, men då loggades jag ut typ på en gång...Grr. Det är tillfällen som dessa det märks hur töntig man blivit, sjukt irriterad är jag på att jag inte kommer in. Snacka om FB-tönt som sagt.

Imorgon får jag äntligen sooova! vänta bara, kommer säkert vakna typ halv åtta pigg som en lärka och inte kunna somna om. Sjukt irriterande. Enda gångerna jag kan sova ut när jag är ledig, är om jag sover hos någon annan, eller om någon sover hos mig, då kan jag sova läänge. Så jag funderar på att bjuda hit någon...  mysigt att sova med någon också ju. Inte för att jag är sådär klängig, eller tycker om att sova ihopslingrad med någon, det är för varmt och obekvämt. Men att ha någon bredvid sig, framför allt när man vaknar, det är härligt ibland.

Efter listan på låtar jag skrev igår, kom jag självklart på ännu fler som borde fåttt vara med. Så jag antar att jag gör en till sådan snart igen.

En annan sak jag ska göra nu när jag är ledig är, gosa, mysa och leka med mina underbara katter. Har så dåligt samvete tillochfrån för att jag jobbar, kommer hem, sitter vid datan, och sen går och lägger mig. Dom har fått på tok för lite uppmärksamhet på sista tiden. Det ska jag fixa till.
Nu ligger älskade Cosmos i min säng vid fotändan och sover, hans favoritplats. Bagheera har bråkat med mig, han ser  allt som rör sig på TV:n när jag kopplat datan dit nu, ligger i soffan och skriver, han ställer sig upp och jagar allt som rör sig, och jag skriker åt honom, skitarg blir jag. Nu har han äntligen tröttnat och gett upp, han har lagt sig på sin favoritplats i fönstret här i mitt vardagsrum. Mina gosiga lorvar, hehe jag har alla möjliga konstiga smeknamn på dom.

Mitt musiktips idag är nog Darin - runaway. Jag gillar den starkt.

Näh nu är det dags för nån film eller serie. Kommer nog somna visserligen.

natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0