ledig

Fem-i-topp

Fem saker jag inte vill göra på min lediga dag:

1. Tvätta klockan 07,00
2. Damma/dammsuga/torka golv
3. Skura badkaret och hela badrummet
4. Rensa avlopp
5. Diska

Tråkigt för mig, för detta är vad jag måste göra idag, på min lediga dag. Blä. Tvätten är snart avklarad, bara 2 maskiner kvar. Det här med avloppen är något jag skjutit upp under lång tid, men snart är det ohållbart. DIskhon i köket, handfatet, badkaret och golvbrunnen i badrummet slutar snart "fungera" överhuvudtaget.
När man har katt, med tillhörande kattlåda, så blir det så att det hamnar kattsand på golvet, inte mycket men lite, och när det blir blött, så blir det liksom som leraktigt. Vilket innebär att jag måste spola ner hela badrummet, ha någon form av rengöringsmedel och sitta på golvet med en diskborste för att få bort det. Jag har ett badkar med "fötter" där samlas det gärna sån här form av smuts, då är diskborste det enda sättet att få rent där under. Hur mycket man än dammsuger upp kattsand så är det alltid något kvar ju.
Usch nu låter det verkligen som mitt badrum är täckt av lera, men så är det givetvis inte. Men som sagt, runt dessa badkarsfötter så måste det göras rent. Pronto.
Så detta är vad jag har att sysselsätta mig med idag. Nu är jag visserligen ledig i 4 dagar, så om jag inte skulle hinna det idag, så är det ju en dag imorgon också...
Borde åka och storhandla också.

Nu måste jag ner och slänga i den sista tvätten.

Hasta la vista, baby


Så dyker hon upp igen, denna mörka vackra skönhet. Tänk att ett sms kan påverka ens tankar så mycket. Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0