Sweet Sunday

Vaknade imorse av att mamma gjorde frukost, trevligt. Fixade och vi drog iväg vid 11, lämnade henne på centralen och gick till jobbet där det var stendött. Var där en timme cirka.
Åkte sen tilll Slussen och mötte S. vi köpte glass och promenerade längs vattnet mot Kungsan, svängde höger och gick ut till Skeppsholmen, så fint väder idag ju! Vi satte oss och väntade på en färja mot Djurgården, dom som kom först gick till Slussen och dit ville vi ju inte igen. Till slut kom färjan som tog oss åt rätt håll. Styrde vår kosa mot Blå Porten, för er som inte varit där, gå dit. Helt fantastiskt cafe/restaurang med massa uteplatser, underbar mat och andra godsaker. Dom har även alkohol för dom som vill ha det. Vi satt och njöt av maten, caesarsallad och strömming med dillpotatis, ja inte på samma tallrik då...
När vi var mätta och belåtna gick vi tllbaka till färjan och åkte med alla andra Stockholmare och turister till Slussen.

Där gick vi skilda vägar, jag promenerade vidare till Mariatorget, handlade lite på ICA, och satte mig på tuben hem. Då ser jag att mitt emot sitter idol-Kevin med sin flickvän(antar jag, annars var det nån annan flamma) dom hånglar och är gulligulliga, men snälla...alltså jag har svårt för det där gulligullet överhuvudtaget, offentligt. Menjaja...
Upptäckte tidigare på dagen att min älskade livskamrat iPoden inte gick att starta och fick smärre panik. Som tur var har jag idag inhandlat en ny bok, så sjukt bra! sån man inte kan släppa en sekund ens. Så resan gick snabbt ändå.

Kom hem, fixade och gosade lite med mina kärlekar, gav dom lite lyxmat och slog mig ner vid datan.
Och här sitter jag nu, men är sjukt trött så tänker bara betala räkningar och sen gå och lägga mig.

Glad att träffa Sara idag, alltid lika skoj, Hoppas på utgång i helgen, jag behöver det, en riktig fylla (ja, jag vet, jag är fjortis...) med underbara vänner. Hoppas på fint väder också!

Sov gott därute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0