hallelujah

Dagens tio-i-topp:

tio låtar jag aldrig tröttnar på

1. Röyksopp - what else is there
2. Unkle - lonely soul
3. Marilyn Manson - speed of pain
4. 30 seconds to mars - the kill
5. Massive Attack - safe from harm
6. Glasvegas - SAD light
7. the Charlatans - my beautiful friend
8. Radiohead - street spirit
9. Timbaland - way I are
10. Jeff Buckley - hallelujah (som jag för övrigt ska ha på min begravning)

Återigen, inte alls i denna ordning.

Har en hel drös låtar som också passar in i denna lista, men kan inte dra alla. Dessa är ett axplock.



Nu till en annan sak.
Jag undrar, om det är åldern, eller mina åsikter, moral och dylikt som får mig att backa? Det skulle i princip kunna vara åldern, men jag tror faktiskt mer på det senare alternativet.
Jag är en sjukt envis människa som vet exakt vad jag tycker och inte tycker. Detta är ofta till en fördel, men kan ibland vara en nackdel tyvärr.
Känns bara som jag är så over it. Hela den här dramadramadramavärlden. Känns inte äkta på en fläck.
Jag tycker om människor som vet vad dom tycker, som vågar stå för det, som håller fast vid det. Visst får man ändra sig, absolut. Men inte i en handvändnig, bara för att alla andra gör si eller så. Näh. Sånt känns inte äkta. Alls.
Det finns någon syn på denna värld, mellan dom som lever i den, att den är så ovanlig, speciell och det ena med det andra. Helt galet. Totalt vridet. Det enda "speciella" är att folk bara tycker det är helt okej att bli tillsammans, flytta ihop, göra slut efter typ någon månad på sin höjd, vara osams i 5 dagar och snacka galet mycket skit, sen bli ihop med den man precis gjort slut med :dennes ex, och så umgås alla 3, och sen kanske tillochmed ha sex alla 3, sen flytta ihop med den nya, planera hela livet efter en vecka, och så går allt runt igen, om- och omigen, och detta anses helt okej.
Jag vet inte, men jag kanske är en av få som inte "håller med" om att detta är helt okej.

Nog är denna värld "speciell" allt. Men tyvärr inte på det sättet många vill tro. Tvärtom, den är fruktansvärt avskräckande, avtändande och ointressant.

Den är precis lika som världen var när man var 9 år.
Enda skillnaden är att då hade man inte sex. Hoppas jag att dom inte hade iallafall, men skulle inte bli förvånad om så vore.

Nu ni, har jag lååångledigt! Börjar inte jobba förrän på måndag. Helt jävla otroligt. Skönt.

sov gott nu då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0