i mitt hjärta för alltid

fem-i-topp

jag gråter när:

1. Jag tänker på min älskade Siroco. Jag saknar honom fruktansvärt mycket.
2. När jag ser djurprogram på tv, oavsett om det är lyckligt eller olyckligt.
3. När jag läser eller hör historier om djur som behandlats illa eller dött.
4. När jag ser youtube-klippet om christian the lion, fortfarande.
5. När jag får lyckorus, vid alla möjliga tillfällen.


Igår gjorde jag en impuls-grej. Var på pissdåligt humör först. Det dök sedan upp en inbjudan, helt oväntad sådan. Glamourprinsessan bjöd på Robinson/Galliano kväll. Jag kom dit ganska sent, efter strul med tunnelbanan. I hennes fantastiskt fina lägenhet befann sig 3 personer. En "gammal" kompis till henne och dennes kusin, och så självklart då lägenhetsägaren själv. Hon bjöd på kaka och bubbel och diverse olika Gallianodrinkar. Min favorit var nog ändå Galliano Hot Shotsen, dom är ju mums! Vi satt och diskuterade en del konstigheter som hände under kvällens gång, hittade på lite olika teorier om alltihop. Efter ett tag dök ännu en person upp, en Chefsjurist om jag inte minns helt fel. Fråga mig inte vad det innebär, är fruktansvärt dålig på alla begrepp och titlar inom Juristbranschen, hursomhelst, han var en väldigt rolig man, han körde några såna där "om du fick välja mellan att....eller ....för resten av ditt liv, vilket skulle du välja?" haha ett exempel var, om man fick välja mellan att vara odrägligt bakis för resten av sitt liv, eller att vara odrägligt full resten av sitt liv, vad skulle man välja? jag som blir så vidrigt bakis, valde såklart fyllan, fy, tanken på att vara bakis jämt är ju fruktansvärd. Vi spenderade kvällen med drinkar, skratt och prat, en himla skoj kväll! när klockan var vid halv3, gav vi upp. Jag gick till tunnelbanan och åkte till Odenplan och tog bussen därifrån. Det var så himla fint och skönt ute! hade helst velat promenera ett tag, men det vågar jag inte riktigt, ensam tjej mitt i natten, näe. Jag tog en taxi hem. Var hemma vid halv4 nån gång, kunde inte sova så låg vaken och läste ett tag, men till slut måste jag somnat.
Vaknade klockan 9 imorse och då blev jag förbannad, jag fattar inte varför jag ska vakna så tidigt när jag är bakis och ledig? tvingade mig själv att somna om. När jag vaknade nästa gång, var klockan alldeles för mycket, 13.45 närmare bestämt, vafan, finns det lixom ingen balans? klev upp och diskade världens största disk, och tog sedan cykeln och åkte till Ica. Sen hem och lagade god mat. Och nu sitter jag i soffan och tänker snart gå och sova igen.

Idag har  varit en jobbig dag. Jag har saknat Siroco extremt. Jag drömde om honom inatt. Min fina lilla älskade vän. Jag önskar allt vore en mardröm jag snart vaknade upp ur och att han fanns här med mig igen. Jag är uppriktigt sagt riktigt ledsen idag. vill ha honom här bredvid mig, han låg alltid nära mig. Vad jag än gjorde så var han med mig.


Ingen katt i världen kommer någonsin kunna mäta sig med Siroco.
Tårarna tar aldrig slut idag, Jag vill hålla honom i min famn igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0