Trust

Jag tål verkligen inte otrohet, och då inte bara när det kommer tilll mig själv, utan även i min närhet, folk runtomkring mig.
Jag dömer en person som är otrogen väldigt hårt, och tappar i princip allt för denne.
Även om det som sagt är ett kompispar där den ena är otrogen, och även om det är en väldigt nära vän till mig så spelar det liksom ingen roll, för jag anser att kan man svika personen man älskar och är tillsammans med så pass mycket, så kan man utan problem svika sina vänner också, och sådana vänner vill jag inte ha. Kanske låter egoistiskt, men det är inte riktigt så jag menar, jag vill inte se nära vänner sårade, och sitta där och veta anledningen men inte säga något, jag kan inte vara så "falsk".
Anledningen till detta är ju såklart vad jag själv gått igenom, jag vill inte att någon som jag känner och bryr mig om ska få uppleva samma sak eller liknande.
Så ni som känner mig, om ni tror att er partner är otrogen, om jag visste det så skulle jag berätta, först försöka få den personen själv att berätta, funkar inte det, då gör jag det själv.
Visst, jag är medveten om att det kanske inte är min grej egentligen att "lägga mig i" sådant, men jag kan omöjligt umgås med ett par där jag vet att den ena är/varit otrogen, det går totalt emot mina principer.
 
Jag är väldigt ärlig och lojal, och det har gjort att jag inte har en del människor kvar i mitt liv, av en eller annan anledning. Jag har sagt det förut, jag är hellre ensam än har ett gäng blockmongon som vänner.

Jag tror att detta också kan ha att göra med min familj/släkt, där det aldrig riktigt pratas om jobbiga saker, de sopas under mattan, och har alltid gjort.
Så vill och tänker inte jag leva mitt liv. Saker som inte är rätt måste man prata om, inte låtsas om att de inte existerar.

Är man i ett förhållande så kommer det alltid jobbiga saker, eller grejer man har olika åsikter om.
Men det är sunt, bråk hör till relationer, bara man kan lita på varandra, man får tycka olika och diskutera, utan att det behöver leda till att det tar slut, saker inom rimliga gränser då självklart.
Det är sådant man måste jobba på och sånt som stärker förhållandet.

Idag ska jag fixa lite här hemma, sen åka in till B och kanske dricka en kaffe, laga lite mat, kolla filmer och sen sova där. Vi ska in tidigt till jobbet imorrn och fixa en massa saker, och för att jag ska komma iväg tidigt så behöver jag någon som drar upp mig.
Hoppas vädret är fint imorgon bitti, så vi kan till jobbet, med en kaffe i handen.


SÅ snygg och het bild 

Nu ska jag kolla senaste Heroes, för det har jag glömt bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0