söndag i sängen

Då har det gått mer än 48 timmar sen jag senast fick i mig någon form av nikotin.
Idag har det varit förvänansvärt "lätt" faktiskt. Igår däremot var jag rastlös och kände mig sjuk rent ut sagt, jag vet att det kan bli så. För snart 4 år sedan slutade jag faktiskt röka, lyckades i 2 månader, sen föll jag dit igen. Bad en kompis om en cigg på fredagen och tänkte "vafan en cigg på en fredag är ju helt okej" mm, visst, se hur det gick...   Ju längre tid det går nu helt utan nikotin, ju "räddare" blir jag för att ta en cigg igen, jag vet att jag kommer må skitilla och den kommer inte alls smaka bra. Det är det jag får pränta in i min hjärna när jag vill ha en cigg. Utmaningen blir ju imorrn på jobbet, shit jag är orolig, dessa rökpauser, som har varit min tid för mig själv. Får hitta på något annat, men vad?! Så mycket som händer denna vecka också, hade kanske "behövt" cigaretterna nu...   Jag ska fan kämpa på nu. Tänker lägga undan pengar och spara nu. Alla dessa ciggpengar som blir över. Känns lovely, kanske den där flytten kan bli av nästa sommar/höst? Vill ju även åka till London, och Zakynthos. Mycket kan jag göra föra ca 20000 kr, det är vad jag sparar på ett år.

Idag har jag varit sjukt seg, har sovit typ hela dagen. Till slut ryckte jag upp mig och cyklade iväg till Ica för att handla en hel del, vad händer? JO, när jag kommer fram inser jag att cykelnyckeln inte sitter på knippan, den ligger hemma...   Så jag cyklade hem tomhänt. Jaja, jag fick mig en cykeltur, det behövdes. Gick ner till kiorren och där hade dom potatismos, slängde snabbt ihop potatismos, gräddsås och gourmetbullar (vegetariska köttbullar) så himla gott blev det!! Så längesen jag åt det och så mumsigt det blev.

 

Nu ska jag ta igen en massa avsnitt av Gossip Girl som jag missat, eller det blir nog bara ett, måste sova sen, ska vara på jobbet tidigt imorgon igen. Herregud så mycket jag har att göra denna vecka, ojojoj, hur ska detta gå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0