090914 Måndag

Idag har jag varit ledig. Fy så skönt det har varit.
Jag har spenderat hela dagen i min soffa. Vaknade typ 8, kollade ett avsnitt av Heroes och somnade sedan. Kollade några till, diskade lite, lagade mat och åt, såg ett till avsnitt och sov igen.
Nu har jag suttit här vid datan ett tag, fixar lite musik till min iPod.

Jag har jobbat hela helgen, lördagen var lugn som satan, men igår var det lite mer tack och lov, jag blir knäpp när det inte finns något att göra, helt rastlös och springer runt bara.

Fredagen skulle jag ju bara åka hem efter jobbet, mådde inte speciellt bra, men hamnade på Ankan med "kollegorna" där vi som vanligt tramsade och hade allmänt skoj. Det blev sent och jag orkade/ville inte åka hem ensam så jag fick sova på soffan hos en av dom, så skönt att slippa tuben på natten.

Beställde en väska på nätet igår, den såg jättefin/bra ut och jag hoppas det stämmer med verkligheten, den borde komma imorgon.

Såg även 2 dokumentärer på SVT idag, varav den ena fick mig att gråta, såklart handlade den om djur.
Vanligtvis gillar jag inte apor, men den här var helt fantastisk, om en park någonstans i Afrika som tar hand om föräldralösa och skadade Gorillaungar.
Oj vad jag grät, jag är ju så sjukt känslig när det kommer till djur så det finns inte.
Önskar jag vore rik så kunde jag också göra sånt där, jobba ideellt för någon organisation som tar hand om djur.

Imorgon är det äntligen lön igen. Ska spara en del till min tatuering den 22/10 men måste köpa ett fodral till min iPod iallafall. Får bli senare i veckan, för imorgon och på tisdag jobbar jag  10-19 så jag hinner inte shoppa då.

Så är det ju äntligen Idol imorgon igen, gud så jag älskar dessa Idol-auditions! Sen när finalisterna är klara är det inte alls roligt, nu när folk gör bort sig och så är det hur kul som helst.

Ska nog ta och sova nu, jag är trött igen, har ju haft en sån ansträngande dag så det är helt förståeligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0