Plocka, färga, klippa, raka, tvätta, borsta... puh! Det är jobbigt att vara tjej.

LISTA

Saker jag borde göra men glömmer:

1. Plocka ögonbrynen.
2. Färga ögonbrynen.
3. Raka benen.
4. Klippa håret.
5. Tvätta håret.
6. Borsta håret.
7. Klippa tånaglarna.

Alltså, vissa av dessa kanske låter lite grose, men illa är det inte. Bara det att jag inte gör det så ofta som jag borde.
Dessa saker är liksom inte så viktiga när man inte har någon som bryr sig om det. Hade jag haft en partner så hade jag ju definitivt gjort de, ofta. Men men. I förrgår färgades och plockades mina ögonbryn, mina ben rakades, mitt hår tvättades och mina naglar klipptes, och nu på måndag ska mitt huvudhår klippas och slingas.
På måndag ska även ett par glasögon inhandlas, jojo! Jag var ju hos optikern pga allt detta med min yrsel och huvudvärk, eftersom alla prover var helt normala. Optikern berättade för mig att jag har ett öga med + och ett öga med -  det är tydligen inte så vanligt sa hon, och det är inte alls konstigt att jag fått dessa yrselattacker osv, Så nu ska jag bli BRILLORM hehe. Känns lite spännande konstigt nog.
Jag vill bara att denna yrsel försvinner, snarast möjligt, för det är sjukt jobbigt att ständigt gå runt i en värld som typ gungar. Dessutom så har min ischias vaknat till liv igen och den är inte att leka med och jag blir lite rädd att det ska bli som i somras, men jag gör mina övningar och hoppas på det bästa. Men faktumet kvarstår: JAG HÅLLER PÅ ATT FALLA SÖNDER. Stackars mig...

Idag var jag iallafall duktig som sjutton. Mitt jobb skulle ha någon form av peronalfest, men jag åkte hem. Jag jobbar imorgon och på söndag och orkar inte vara bakis på jobbet igen. Usch det har dessutom varit så mycket dricka och dåligt med sömn nu så nu får det vara nog, nu sätter jag ner foten!

Annars går jag mest runt och funderar på när Justin Bieber ska komma till Sverige, snart antar jag. Jag har fått lite hintar om det nämligen. Hoppas bara han inte gör nån liten spelning för skivbolag och sånt bara, utan något riktigt liksom. Lilla söta J.B. Shit vilket sällskap han fixat. Usher, Sean Kingston, Ludacris, Soulja boy, Drake mfl. Dessutom älskar ju artisteliten honom. Katy Perry och Lily Allen är tydligen helt överförtjusta i honom.
Jag råder er till att skaffa Twitter, där kan man följa i princip vemsomhelst. De flesta kändisar har Twitter och använder det flitigt. Riktigt roligt. För oss som inte har något liv.

Nä nu ska jag köra några J.B klipp och sedan sova, ska upp tidigt imorrn och jobba. Hoppas, håller fingrar och tår i kors, för att min rygg är snäll imorgon.

Btw så fyller sötungen Buster 1 år imorgon, och alla ska dit och fira honom...  Jag vill också. Jag firar honom i mina tankar istället :)


Denna fina somriga bild är ifrån Prideinvigningen 2008. Jag, Elin, Iza och Ava på djurgårdsfärjan på väg till Skansen. Härliga minnen! Sen att idioten dök upp och var ett stort mongo är en helt annan sak.
Apropå mongot, så har jag återigen fått ett mail ifrån henne. Orka. Vara dryg är det enda hon kan och är bra på.

Nu är det dags att sova! Nattinatt babes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0