100106

Igår och idag har jag jobbat. I åtta grader. Förstår ni?! 8 PLUSGRADER!
Vet ni hur kallt det är??!
Dessutom står vi precis vid dörrarna som inte är såna smarta svängdörrar, nädå, det är såna som står öppna i princip hela tiden för att det går folk ut och in.
Idag jobbade jag iklädd följande: strumpor, raggsockor, leggings, jeans (trosor också, antar jag att ni förstår) BH, linne, undertröja, skjorta, fleecetröja, mössa, vantar och halsduk. Ja och så skor också då förstås. Normalt?
Gissa vad nu då, jo, jag är dödsförkyld och har sviiiinont i min hals. Hinkade te med honung hela kvälleen igår och hela dagen idag. Hoppas för guds skull att jag vaknar frisk imorgon.
Jag ska fan stämma Jernhusen (hyresvärden på jobbet) för att de tvingar oss att jobba i detta. 
JAG FÅR INTE BLI SJUK MER! 

Som vädret är nu skulle jag inte bli förvånad om jag möter en sådan här...
Men jag ska väl inte klaga, citerar min far: Nej det är skönt att det är såhär kallt, och du vet det är bra också, är det väldigt kallt tillräckligt länge så får vi inga fästingar i sommar.
Ja, det gäller då att se något positivt i allt...

Sen stör jag mig på detta påhitt någon kommit på på FB, att alla ska skriva färgen på sin BH på sin status. Sen kom nästa uppmaning, att skriva hur långt hår man har, i cm. Vem i helvete sitter och hittar på dessa totalt inte roliga saker? Nej tack. Jag kan gärna utan problem avslöja färgen på min BH. Men då ska det vara vid ett betydligt trevligare tillfälle (läs:när du har sex med mig).

På tunnelbanan hem idag kom det fram en tjej, först när jag satt på perrongen, och tryckte (nästan) upp sin tiggarmugg i mitt ansikte. Hon tog inte bort den förrän jag sa NEJ högt och tydligt. Sen kommer hon igen på tuben och gör likadant, återigen får jag säga NEJ och nu börjar hon gå mig på nerverna. En kort stund senare kommer hon en tredje gång, och pekar på min Coca Cola flaska som sticker upp ur min väska, jag stirrar förbannat frågande på henne och hon säger: Coca Cola. JA DET ÄR MIN COLA OCH DU FÅR DEN INTE OCH INGET ANNAT HELLER svarar jag henne. Fine, jag har inte så mycket emot folk som tigger pengar, men vissa får jag en känsla av att det bara är bullshit, och dessutom tror jag inte ett skvatt på att de inte förstår eller kan prata ett ord svenska heller.
Fruktansvärt irriterad blev jag.

Dagens undran: varför är denna dag en röd dag? är det verkligen nödvändigt? Trettondagen, totalt meningslös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0