Even more

Någon underbar människa har lagt upp sina filmer ifrån konserten igår kväll!! Åh så lycklig jag blev när jag hittade dessa!
Känner mig som en 14åring, på riktigt. Hela dagen idag har spenderats åt att se massa klipp och grejer på Youtube på 30stm. Jag blir så lycklig när jag tänker på gårdagkvällen.
Det här bandet betyder sjukt mycket för mig. Jag kommer ihåg när jag "hittade" de för ca 3 år sedan. Jag blev frälst på sekunden. Kunde inte lyssna på något annat på flera veckor. Så känns det nu igen. Ingen annan musik är bra för tillfället. Typ. Jag ser dessa klipp från konserten om och om igen. Tittar på min tröja som jag är sjukt stolt över att jag köpte.
Såg idag att de ska spela på Hultsfred och någon mer festival. Vill så gärna se de igen. Men jag har varken tid, råd eller möjlighet att göra det, och det känns vidrigt.
Den första videon är en av mina favoritlåtar, A call to arms, eller Vox populi som den heter också. Jag älskar stampandet och "allsången" som återfinns i flera låtar på deras senaste skiva.
Sen är det night of the hunter, som jag fastnade för först på this is war.
Den tredje är This is war. Hela den senaste skivan är helt underbar. A beautiful lie plattan är speciell, för den lyssnade jag SÅ mycket på under en lång tid, och det var som sagt när jag precis upptäckt de, så den kommer alltid vara fantastisk. Men This is war är verkligen helt otrolig, det finns seriöst inte EN enda låt som inte är stört bra på den.
Det är det som är grejen med 30stm, jag brukar sällan gilla hela skivor med artister/grupper, det finns alltid låtar som jag inte tycker om. Men med de här herrarna, så är alla låtar amazing.
Aftonbladet recenserar de idag med 3 plus, jag trodde ärligt att de inte skulle få det ens. Den här musiken är liksom inte trendig, så inte många i Sverige lyssnar på det, för alla ska vara så jävla trendiga och speciella och creddiga i det här landet, framför allt i den här stan. Töntar. Skaffa er en egen smak, vilja och egna åsikter och bli lite intressanta istället. Nä alla ska gilla Coldplay och diverse annat som är inne för stunden. Musik är ingen trend you nerds.
Jaja, för att återkomma till recensionen, de beskriver Jared som en 38årig tonåring. Hehe. Han ser ju knappast ut att vara 38 kan man ju lätt säga. han körde riktigt bra med publiken och jag var fan stolt över oss inne på Arenan. Trodde det skulle bli ett gäng kids och vi, i en halvfull lokal. tysta och tråkiga. Men shit, det finns alltså några fler intelligenta människor i detta land, som upptäckt denna fantastiska musik.
Kommer tjata om denna kväll och denna grupp ett bra tag nu. Jag är en ältande människa. Som är sjukt ledsen över att jag inte är Jareds andra hälft. Buhu.
Well... det kommer fler klipp med de. Trust me.

Citerar min kära vän Linda: Jared för life!

Btw, jag ska på Lady GaGa den 7/5, jag fixade biljetter!!!!!!!!!!!! 
Fan vilket konsertår detta ska bli. Grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0