Ilska

Jaha nu läser jag om "Oskars" familj som hotas och får skydd av polisen. Det här är ju problemet. Jag förstår alla som som hotar och skriver massa elakheter till och om honom och hans familj, det skulle jag också vilja egentligen. Men saken är ju den att det hjälper ju inte. Det kommer ju bara till att hans familj får skydd och stöd som sagt.
Vi alla borde bara ignorera denna lilla mupp till kille och hans familj nu. De vet ändå vad folk tycker och tänker om dem och vad de förtjänar, tror jag, hoppas jag.
Kolla den här tjejen som skrivit massa skit i sin blogg, hon fick en himla massa läsare och uppmärksamhet, precis vad hon ville.
Jag vet att det är svårt och man vill inget hellre än att göra dessa människor illa. Men det ger lite fel effekt. Och visst, killen är som sagt en liten skit med usel kvinnosyn, och det han gjort är vidrigt! Men nu handlar det ju om större saker också. Föräldrar, skola, vänner, kyrka, och hela samhället. Det är det vi får fokusera på nu. 
Missförstå mig inte, snälla. Jag håller i princip med er alla om alla elakheter.
Helt fantastiskt med gruppen på FB som nu är uppe i över 110000 medlemmar, som visar sitt stöd för Linnea och den andra tjejen. 
Jag hoppas Linnea nu förstår att vi är så många på hennes sida. Lilla vän, detta är det stöd du skulle fått ifrån början. 

Jag är fortfarande lika upprörd som igår morse. Hela den här sinnessjuka grejen har berört mig så himla mycket. Jag drömmer tom om det. 

Hoppas för allt i världen att allt löser sig på bästa möjliga sätt. Och att människor ska förstå hur man reagerar i såna här situationer! Att alla i Bjästa skäms ögonen ur sig, speciellt de kvinnor vi hörde i telefonsamtalen som uttalade sig om att Linnea skulle hittat på det hela och att det inte borde vara så svårt att bita ifrån när man blir tvingad till oralsex. Idiot. Hur i helvet kan man säga så? Tänk om det vore ditt barn som kommit hem och sagt att detta hänt henne/honom, hade du sagt likadant då?! Arrrgh, jag blir så himla förbannad. Satans människor. 
Vad jag tycker att de förtjänar, ska inte skrivas, då kommer jag hamna i fängelse.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0