What's done is done

Jag är fortfarande engagerad i denna Bjästa-röra. Jag är fortfarande lika upprörd, framför allt nu när det börjar ploppa upp människor som säger sig inte vetat något om vad som skedde. Men herregud, 4000 människor gick med i en grupp som visade sitt stöd för killen, jag förstår att alla de inte bodde i Bjästa kanske, men i en sådan liten håla så klart som sjutton att man måste vetat. Eller menar ni att ni inte visste att han ljög, utan var helt säkra på att han talade sanning? JA MEN EXAKT. Det är ju det som är en del av problemet, att alla valde hans sida, utan att gentligen veta.

Sen de som inte förstår hur hela Sverige tycker mindre bra om många invånare i Bjästa, men i meningen efter säger "jag älskar Lennart Kempe, han är världens finaste, förstår du det?"  hallå...   då är det väl klart som sjutton att det knappast blir mer förståelse ifrån oss 140000 som är upprörda över detta.
Det spelar ingen roll att han jobbat jättelänge däruppe, det gör saken bara värre! Då borde man ha lite mer erfarenhet och veta lite bättre hur man ska bete sig och ta reda på fakta osv. Och inte uttala sig för hela Sverige på det sättet, då måste man förstå att man kanske inte får speciellt positiva reaktioner.

Jag vet inte, men jag får en känsla av att denna lilla by är lite....   speciell. Men jag vet inte, det kanske bara är som det låter... Och självklart vet jag att det finns undantag däruppe. Hoppas jag iallafall.

Gjort är gjort. Man måste som människa lära sig att stå för sina ord och handlingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0