the Monster Ball evening

Så pallrade jag mig iväg igår kväll. Och ojojoj vad jag är glad att jag gjorde det. Jag hade aldrig förlåtit mig själv annars.
Jag och Honey B letade upp våra platser, som ju hade 3 rader emellan sig, men det löste sig för en supersnäll kille bytte så jag fick sitta framför Honey B.
Jag hade liksom glömt (som varje gång) hur högt man sitter. Gsus! och då satt vi inte längst upp heller. Jag som är lite smått höjdrädd, får sådan sjuklig svindel. Var tvungen att stå upp och vänja mig ett tag. Vi kom i rättan tid, strax efter 20, och då trodde vi att förbandet inte spelat ännu, men det hade de visst, för 20.30 började GaGa! Satt perfekt (för att inte ha så bra platser) precis till vänster av scenen, de var liksom på gränsen till dåliga platser men de bästa på den läktaren skulle jag säga.
Hon körde igång med Dance in the dark, absolut fantastiskt! och globen kokade. Fullsatt globen, 15000, så häftigt! Och sedan betade hon av låt efter låt med en show utan dess like alltså.
Jag har tidigare sett Westlife, Britney och Justin T, om jag ska försöka jämföra med något, och även om denna tjej är något riktigt extra har jag aldrig varit med om liknande show och fantastisk konsert kombinerat.
Jag (med min onda rygg, men full av mediciner och voltarensalva) dansade seriöst på stolen, och det var jag knappast ensam om. Hade jag inte haft ont i ryggen hade jag stått hela konserten. SÅ GRYMT!
Sen kör hon Telephone och jag och Globen avlider typ. Jag skrek så luften gick ur mig.
Efter den betade hon av bl.a Paparazzi, Poker Face och UNDERBARA Alejandro som är min andra favorit!! och sedan går hon av scenen, och hon har fortfarande inte kört Bad Romance, som jag väntat på, även om jag nu i efterhand tror att Telephone slog den faktiskt. Kanske iallafall.
Så kommer hon och dansarna tillbaka och drar av Bad Romance. Då, då kändes det typ som att taket skulle lyfta och läktarna rasa ner eller nåt. OMG. Som jag har väntat på den låten! Då kunde jag inte sitta längre, och det gjorde INGEN av oss 15000 som var där kan jag nästan lova. Vilken upplevelse! 
Det var då sista låten. Hon har tidigare även lyckats köra solo med sitt piano, Brown Eyes och Speechless, som hon lät oss sjunga med i och sedan sa "Oh you sound so good singin those lyrics" I dessa låtar bevisar hon att hon verkligen kan sjunga, vilken pipa! Det bevisar hon iochförsig genom hela showen.

Detta byte av kläder och scenen är helt otroligt. Hon var ett tag iklädd en lampskärm, sen en gigantisk vit kreation, som någon på Aftonbladet skrev fick Malena Ernman att framstå som... ja, haha. I denna vita stora klänning och fjädrar och SJUKA platåskor gick hon ut på scenen mitt i publiken och hissades upp på en platå i mitten av Globen, sjungades So happy I could die. SÅ snyggt!
Vi satt ju som sagt högt upp, men hade en TVskärm precis vid oss så vi såg ju allt bra på den.
Flera gånger under showen hyllade hon oss svenskar och Sverige, och pratade om hur hon inte varit omtyckt på High School och hur vi, hennes "Monsters" inte ska ändra oss för någon annan.
Hon körde mycket på den här Monster-grejen och freaks genom hela showen. Så sa hon, angående det här med att det skrivs om att hon kollapsar snart och borde ta det lugnt, "I'll sleep when I'm dead" och att hon isånafall vill dö på scenen framför sina "little Monsters"
Jag tyckte hela alltet var helt fantastiskt! Jag måste säga att jag är mer imponerad av henne OCH hennes musik EFTER den här kvällen faktiskt.
Ska jag välja en favorit, så blir det nog Telephone som sagt, när hon körde igång den med "Hello?" så fick jag ett smärre lyckorus. Men Bad Romance är ju min favorit också, däremot så har jag upptäckt massa låtar som jag inte lyssnat på så mycket innan, som tex So happy I could die, Monster och Dance in the dark.
Jag filmade så mycket så jag glömde liksom att fota! Men det blir ju inte så jättebra bilder så högt upp ändå.


Precis innan showen börjar, scenen går ut i mitten av publikhavet.

Synd att jag är en sådant pucko så jag inte fattar hur jag lägger upp filmer, annars hade jag gjort det, för jag har typ hundra stycken.

Jag önskar att jag skulle dit ikväll igen. Faktiskt. Jag funderar tillochmed på att se henne i Malmö i November.
Detta var utan tvekan det bästa jag sett. Och nu menar jag det. På riktigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0